X 20

Narin Güran cinayetinde karar çıktı mı? Salim Güran anlattı. Avukatı mahkemede katili açıkladı!

Güran ailesi yine hakim karşısında! Bugün duruşma ikinci gününde! Amca karar öncesi konuştu.
 Tarih: 27-12-2024 09:55:29   Güncelleme: 27-12-2024 23:21:29
Narin Güran cinayetinde karar çıktı mı? Salim Güran anlattı. Avukatı mahkemede katili açıkladı!

OnurAkayMedya/Gündem Haberleri

Salim Güran'dan itiraf geldi mi?

Narin Güran'ın öldürülmesine ilişkin tutuklu 4 sanığın ağırlaştırılmış müebbet hapis istemiyle yargılandığı davada bugün de karar çıkmadı.

Diyarbakır'da 8 yaşındaki Narin Güran öldürülmesine ilişkin tutuklu 4 sanığın ağırlaştırılmış müebbet hapis istemiyle yargılandığı davada bugün de karar çıkmadı.

Duruşma sona erdi.

BUGÜN NELER YAŞANDI?

Nevzat Bahtiyar "Salim beni çağırdı ve Narin’in cesedini bana teslim ettikten sonra ‘Al bunu parça parça et, sonra da yok et’ dedi. Güran ailesi kendini kurtarabilmek için suçu bana yüklemeye çalışıyor. Ben suçsuzum demiyorum. Cesedi gizledim. Ama kesinlikle öldüren ben değilim” dedi." ifadelerine yer verdi.

Enes Güran "Ben bacımın 3 ay boyunca yanına gitmedim. Ben onun cenaze namazımı cezaevinde kıldım. Benim sizlere hakkım helal değildir. Hepiniz cehennemde yanacaksınız. Suçsuzum. Üzerime atılan suçları kabul etmiyorum. Keşke bu duruma gelmeseydi. Her şey ortaya çıktığı zaman siz de insanların ne kadar yalancı olduğunu anlayacaksınız. Elinizde somut delil yok. İftiraları kabul etmiyorum." dedi.

Nevzat Bahtiyar’ın avukatı Ali Eryılmaz savunma yaparken ağlamaya başladı, “Ben de bir babayım” dedi.

Nevzat Bahtiyar'ın avukatı Ali Eryılmaz parmağını sallayarak “Narin bizim kızımızdır demesinler. Narin sadece Güran ailesinin kızı değil, artık hiç değil. 85 milyonun kızıdır. Güran ailesinden hala kimse cesaret edip Narin için bir şey yapmıyor. Burada şov yapıyorlar. Belki dışarıda veya köyde drama dersi almışlardır. Ancak bu durumu düzeltmek için herhangi bir adım atmıyorlar. Para çok onlarda, daha çok 400 dönüm tarla satarsınız. Yargıtay’dan bu dosya geri geldiğinde bu tarlalar da ellerinden çıkabilir" diye bağırdı.

Amca Salim Güran ve anne Yüksel Güran cevap vermek istedi. Yüksel Güran, “Ben anayım, bana parmak sallamasın,” dedi. Avukat Ali Eryılmaz ise, “Savunma yapıyorum susun” diyerek karşılık verdi. Araya mahkeme başkanı girdi.

8 yaşındaki Narin Güran cinayetinde mahkemede ağabey Enes Güran ifade verdi.

Amca Salim Güran, "Bir aileyi yok etti" diyerek medyayı suçladı. Baz raporunu eleştirip kolluk kuvvetlerine tepki gösteren Güran, "Beni yakalamasalardı Nevzat Bahtiyar zaten itiraf edecekti." dedi. Tutuklu sanıklardan Nevzat Bahtiyar, ailesinin güvende olmadığını düşündüğü için yalan söylediğini iddia etti. Bahtiyar, cesedi sadece taşıdığını ifade edip "Cezam neyse razıyım." dedi.

Mahkemede en çok ifadesi merak edilen isimlerden biri de tutuklu ağabey Enes Güran'dı. Güran ifadesinde direkt Nevzat Bahtiyar'ı suçladı.

Enes Güran şunları söyledi:

Evdeyim diye bir şey biliyorum diye bir şey yok. HTS kayıtlarına kimileri yalan olduğunu bile bile hala burada konuşuyor. Olay günü evdeyim, evet. İl jandarma bana 'Konuş,' diyor. 'Bildiğim bu kadar,' diyorum, yok hala konuş diyorlar. Ne konuşayım? Bana 'Cezaevine gireceksin,' dediler. Psikolojim bozulmuş, kardeşim, yok, ben cezaevindeyim. Nezarethanedeyim, zile bastım, gittim, ifademi verdim.

Sonra bana 'Kendi götünümü kurtarmaya mı çalışıyorsun?' dediler. 'İfademe geçirmeyecek misiniz söylediklerimi?' dedim, 'Geçirmeyeceğiz,' dediler.

Sayın hakim, gözümdeki morluk konusuna değinmek istiyorum. Ben kimsenin yanında kendime zarar vermem. Memorial Hastanesi’nin kamerası iyi çekmemiş. Oraya gittim, eğer gözüm mor ise neden öyle dolaşayım? Kimse öğrenmesin diye gitmezdim. Avukatlarıma da söyledim, 'Kameralara baktıklarında gözümün mor olmadığını göreceksiniz,' dedim, ama kameralar maalesef bunu çekmemiş.

Kolumdaki morluğa gelince, ben kendim ısırdım. Hakkımı helal etmiyorum, zehir zıkkım olsun. Onlardan çıkmasa da çocuklarından çıkacak. Gerekirse kafamı koparın ama beni Narin’in ölümüyle suçlamayın. Baro başkanı bir elbiseden bahsetti. Ömrümün sonuna kadar cezaevinde kalabilirim, ama vicdanım rahat.

Belimdeki izlere gelelim. Arama çalışma esnasında oldu dediğim zaman inanmıyorlar. İnsanlar evinde uyuduğu için anlamıyorlar. Bugün bana deseler ki kardeşin geri gelecek kafana sık, sıkarım. Diyorlar ki, Nevzat Bahtiyar bizim köpeğimiz olamaz. Doğrudur; Nevzat Bahtiyar bizim köpeğimiz bile olamazdı ama katilimiz oldu.

"KARDEŞİN GERİ GELECEK DESİNLER KAFAMA SIKARIM"

Bugün bana dediler ki, 'Kardeşin geri gelecek, kafana sık. Sıkmazsan namussuzsun.' Ali Bey diyor ki, 'Nevzat Bahtiyar sizin köpeğiniz bile olamaz.' Evet, köpeğimiz bile olamaz, ama o bir katil. Gözümdeki morluktan bahsediyorsunuz, ama bir kanıt var mı? Yok. Kolumdaki ısırığı merak ediyorlardı ya, annem benim çene ve diş yapılarımı almıştı. Türkiye’de kaç diş profesörü var, söylesinler.

Sayın hakim, kolumdaki ısırığı ben gösterdim, onlar tespit etmedi. Kendim gösterdim. Komutan görünce, görümce cennet görmüş gibi oldu. İl jandarmaya götürdüler, pantolonuma bakıp 'Burada kan var,' dediler. 'Ne kanı ya?' dedim. Kan değil dedim. Hatta kendisi burada, bu salonda. Orada kendisine bir şey söylemedim ama burada yüzüne söyleyeyim. “Senin hiçbir şeyden anladığın yok” O il jandarmada kimse bir şeyden anlamıyor.

Herkes 'Annesi Enes’i koruyor,' diyor. Annem beni korumuyor. Eğer öyle olsaydı, ikimiz de o saatte evdeyiz derdik. Ama biz böyle bir şey söylemedik. Bugüne kadar hep doğruyu konuştuk. Bir gerçek var: O saatte gerçekten evdeyim. Baro başkanının söyledikleri birbiriyle uyuşmuyor.

Kardeşim bulunduğundan beri herkes 'bakkal kapalı' diyor. Aile Bakanlığı’na sesleniyorum: Artık biraz gelişin, somut delil bu değildir. Bugün Eren kardeşimi herkes izledi, 6 yaşındaki bir çocuğu nasıl ikna edebilirsiniz ki? Eline çikolata verseniz bile gerçeği anlatır.

Bugün televizyona çıkan birisi kendisine profesör diyor, hiçbir şey bilmediklerini anladım.

Millet benim telefonumu arayıp şerefime küfür ediyordu, ben de onlara küfür ediyordum. Komutana gidip 'Arayıp küfür ediyorlar,' diyordum, adam çay içiyordu. Be adam, bir kalk, nedir bu? JASAT hiçbir şey yapmadı.

Düşünün, babanız size gelip 'Sen mi yaptın?' diyor. Allah’a havale ediyorum hepsini. Bugün konu bizim namusumuz değil, konu Narin. Kardeşimin üzerine taş bırakan kişinin tahliyesini istiyorlar. Hiçbir şey olmamış gibi işe gidip gelen adam!

'Neden şüphelenmediniz?' demekte haklısınız. Nevzat’ın oğlu her gece bizimleydi, hatta zorla yemek veriyordu bize.

Nevzat Bahtiyar’ı bir kere camide gördüm. Keşke kalbim dursaydı da onun elini tutmasaydım. Bana bakıp 'İnşallah bulursunuz,' demişti. Size neler demesin!

BANA AHMET İSMİNİ KOYDULAR

Ben eğer müebbet yiyorsam, yüzlerine konuşurum. Kralına konuşurum. Cezaevinde kendini öldüren insanların sesi size gelmiyor, bana geliyor. Dışarıyı biraz görmek için kendini kesen insanları ben görüyorum, siz görmüyorsunuz.

Cezaevinde gardiyanlar bana güvenliğim için Ahmet ismini koydular. Müebbet yiyen tutuklular dosyadan dolayı gelip, 'Enes’i tanıyor musun?' diyorlar. Benim Enes olduğumu bilmiyorlar. 'Ne yapacaksınız?' diyorum, 'Sadece konuşacağız,' diyorlar. Ne demek istediğimi anlıyor musunuz?

TEHDİT VARİ SÖZLER...

Enes Güran, “Nevzat ile ilgili bazı konularda şahitlerim var. Onlarla birlikte ilerde anlatacağım. Hepiniz şok olacaksınız. Anlatacaklarıma. Nevzat ile ilgili." dedi, Nevzat Bahtiyar’a döndü. “Nevzat, sana tek bir kelime söyleyeyim” ifadelerini kullandı.

Ardından Enes Güran, Nevzat Bahtiyar’a dönerek “Kızın” dedi.

Nevzat Bahtiyar tepki olarak “Şerefsizlik yapma” yanıtını verdi.

Enes Güran şöyle devam etti:

İnsanlar para için ölüyor. Bugün fen lisesine nasıl gittiğimi sorarsanız, özel okuldur. Ama benim ayakkabım yoktu, elbisem yoktu. Diyorsunuz ya, '400 dönümü satınca her şey olur.' Tarlayı konuşup duruyorsunuz. Lanet olsun o tarlalar, sizin olsun!

Ahirette siz bu yaptıklarınızın hesabını nasıl vereceksiniz? Vallahi hepiniz cehennemde yanacaksınız. Ben de insanım, hatalarım vardır, ama bu konuyla ilgili hatam yoktur. Üzerime atılan iftiraların boş olduğunu herkes görüyor.

Keşke ben Narin’e bunu yapanı görseydim, onu öldürürdüm. Keşke annemi üzmemek için yaşamak zorunda kalmasaydım. 18 yıl boyunca beni büyüttü, onu üzmeye hakkım yok.

Enes Güran’ın avukatı Mahir Akbilek de savunma yaptı.

Enes Güran’ın avukatı Mahir Akbilek:

(Bilirkili raporlarına dair)

Narin Güran cinayetinde imam detayı! Telefonundan müstehcen görüntüler çıkmıştı...

Narin Güran cinayetinde gözaltına alınan Tavşantepe İmamı R.K.'nın telefonundan kendisinin de olduğu müstehcen görüntüler çıkmıştı. Narin Güran cinayetinde imamın telefonundaki şüpheli hareketler de dile getirildi.

"Kaynağının kendisi olduğunu belirten bir bilirkişi var. Dayanaklarınızı gösterirsiniz, dayanak siz olamazsınız. Biz sizi böyle denetleriz. Ama bu rapor dayanak olarak kendisini gösteriyor. Biz sizin var olduğunuzu bile bilmiyoruz, sizi göremiyoruz. Bizim açımızdan bunlar tanık. Bilirkişi görünümlü tanıklar."

Diyarbakır'da 21 Ağustos'ta kaybolduktan sonra dere yatağında ölü bulunan Narin Güran cinayetine ilişkin davanın 2. duruşmasında Diyarbakır Barosu eski Başkanı Avukat Nahit Eren Narin'e Kur'an öğreten cami imamının telefonundaki şüpheye dikkat çekti.

Tavşantepe İmamı R.K. da gözaltına alınan isimler arasındaydı. İmam R.K. jandarmadaki ifadesinin ardından serbest bırakıldı. İmamın sorgusunda telefonunda cinsel içerikli görüntüler bulundu. Grup seks videolarının bazılarında kendisi de bulunuyordu. İmam R.K. olayların ortaya çıkmasının ardından hemen tatile ayrılmıştı. Diyanet o imam hakkında soruşturma başlatmış açığa almıştı.

İmam R.K.'nın şüpheli hareketleri mahkeme salonunda gündeme geldi.

Avukat Eren imam ile ilgili şunları söyledi:

Davanın en önemli delillerine gelelim: Otopsi ve jandarma kriminal DNA örnekleri raporu. En somut delil, Salim Güran’ın aracında bulunan DNA. Çok özür dilerim, unuttum. Bana göre, köyün imamı da cinayet işlendiğinde oradaydı. İmam nerede? Camide. 15:00 ile 16:00 arasında olay mahallindeki baz çakılıyor. İmam ise 15:59’da telefonunu açıyor. Bu baz hareketliliği, kimseyi suçlamak için değil, ama imam ifadesinde caminin içinde telefonun çekmediğini söylüyor. Yani olayda birden fazla kişi bulunuyor.

İmamdan neden şüphelendim? Salim Güran, bir ses kaydında, “Anahtarı getir, jandarma gelecek, görüntüleri inceleyecek,” diyor. Okul görevlisi geldi, kapıyı açtım diyor, yarım saat sonra tekrar açtım diyor. Sonra, görevli ne diyor? “Hoca, o görüntüleri izledi,” diyor. Bu görüntüler 20:39’da izleniyor. Okul görevlisi, hoca izledi diyor. Biz de dakika dakika izledik. Müdahale olmuş mu, diye baktım ama müdahale yok. Ben bu hocayı tekrar ne zaman gördüm? Hediye’nin ifadesinde gördüm. Hediye’nin evde olduğuna dair iddialar olduğunda, Hediye, “Samet hoca izledi,” diyor. Samet hoca o hoca mıdır? Hediye, Enes’i korumak için ifade verdi.

(Görüntü açıldı) Hediye, arabayı görmediğini söylüyor, ancak bakın, bu aracı görmemesi imkansız. Şimdi buradan şüphe mi çıkaracağız? Hoca neden o görüntüleri izledi? Neyi merak etti? Salim Güran çok net bir şekilde jandarmayı arıyor. En son evine gidiyor ve sonra başka kimse görmüyor diyor. Bu, Salim’in ses kaydı. Ama o komutan izinli, Salim bu kez başka bir komutanı arıyor. Kamera görüntüsüne göre, Narin kaybolduğunu söylüyor. Ama sonra muhtar kaybolma saatine göre ifade vermesi söyleniyor. Saat farklı bir duruma çekiliyor. Jandarma, bu kez farklı saate göre yönlendiriliyor ve Dara 2 ile Şahin Göz kamerasına bakılmıyor. Oysa, Şahin Göz kamerası evi değil ama Eğertutmaz Deresi’ni görüyor. Yani, saati doğru söyleseler, Nevzat’ın Narin’i dereye koyduğu an gözükürdü. Böylece her şey daha erken ve net bir şekilde oraya çıkacaktı.

“37 HALIDA SADECE 2 DNA ÇIKTI”

Eren sözlerine şöyle devam etti:

Gelelim PSA sonuçlarına. Nevzat'a sordum, 'Sen dere kenarında çantayı açtın mı?' dedim. O da 'Açmadım' dedi. O zaman PSA nereden bulaştı? Bacak arasında tülbentte, çantanın içinde. Adli tıp, 'Cinsel istismar tespit edemem' diyor. Ben de soruyorum, yazma ve etek çantanın içindeyse, külot ön yüzde var. Olay örgüsünde şunu oturtamıyorum: Olay anında cinsel eyleme denk geldiyse, o zaman PSA çantada nasıl çıktı? O etek annenin mi, Narin'in mi? Bilimsel olarak bu bizi bir yere götürmüyor, sadece yorum olarak kalıyor.

Enes Güran'a ait deliller. Benim tespitine göre 9 ayrı bölgeye dair tespit var. Kolundaki ısırık mesela. Bir sonuç çıkmadı. Isırık ön dişlerle yapılmış. Karşılaştırma yapılamıyor. Rapor bize sadece şunu söylüyor: 'Bu diş izinin 3 ve 6 günlük zaman dilimimde oluştuğunu anlatıyor.' Enes ne diyor? Gözaltına alındığında yaptım diyor. Enes 2 gün önce gözaltına alınıp ısırdığını söylüyorsa, o zaman adli tıp dediği 3 ve 6 günlük kısmı ile örtüşmüyor.

Gelelim Narin'in elindeki saç örneklerine. Geçen süre baz alındığında, saç örnekleri aynı aile soyağacından çıkabilir diyor. Gelelim 37 halının incelenmesine. 37 halıdan sadece 2 kişiye ait DNA çıkıyor. Bu kadar az mı? Narin'in ve Narin'in kardeşine ait yastık kılıfında DNA çıkıyor.

Bu dosyadaki en kritik olay köydeki kadınların kavgası. Bu delillere göre 4 sanıkta ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası ile cezalandırılmasın talep ediyoruz.

Salim Güran anlattı. Avukatı mahkemede katili açıkladı

Narin davasının ikinci duruşmasında amca Salim Güran son savunmasını yaptı. "Bir aileyi yok etti" diyerek medyayı suçladı. Salim Güran, "Beni yakalamasalardı Nevzat Bahtiyar zaten itiraf edecekti." dedi. Salim Güran, Narin'i bulmak için jandarmayla üfürükçü hocaya gittiklerini söyledi. Salim, Cumhurbaşkanı Erdoğan'a da seslendi. Salim'in avukatı Narin'in eteğinde ve başörtüsünde PSA tespit edildiğini söyledi ve katili açıkladı...

Diyarbakır’da dere yatağında, çuvalda üzeri taşlarla örtülü cansız bedeni bulunan 8 yaşındaki Narin Güran cinayetinde ikinci duruşmanın ikinci gününde amca Salim Güran ifade verdi.

Duruşma 09.20'de Amca Salim Güran'ın savunması ile başladı.

Güran ailesi fertleri ilk bölümüne alınmadı. Sonraki bölüme 15 kişi alındı.

Mütaalaya ilişkin savunma yapan Salim Güran, o gün her gün olduğu gibi sabahın erken saatlerinde kalkıp Salim Atasoy ile 15 yaşındaki oğlu Ramazan Atasoy ile tarlaya gittiğini dile getirdi.

"Olay günü Bağlar Hükümet Konağı'nın karşısında ATM'den 4 bin lira çektim. Para ve nakiti çocuklara verdim. İki oğlumu aldım. Çay ocağıma oturdum. İşleri bitince beni aradılar onları aldım ve aynı istikamette köye geldim." diyerek olay gününü anlatan Güran, sonra sırasoyla petrolden yakıt alıp köye gittiğini sözlerine geldi.

Narin'in kaybolduğunu öğrendikten sonra jandarmayı aradığını dile getiren Güran, köydeki çalışmaları anlattı.

"KOLLUK KUVVETLERİ AİLEYİ SUÇLUYOR"

Nevzat Bahtiyar ile 3 ay konuşmadığını ifade eden Güran, "Kolluk kuvetleri hep aileyi suçluyor. Sen Narin patikada kaybolduğu saatten sonra neden kameralara bakmıyorsun." diyerek tepki gösterdi.

ÜFÜRÜKÇÜ İDDİASI

Üfürükçü meselesine ilişkin de açıklama yapan Güran, "Beni aradılar muhtar bir üfürükçü var dediler. Ben de devlet gelmiş ne üfürükçüsü dedim. Israr ettiler. Eski havaalanın oraya üfürükçüye gittik. Yengem Yüksel ben yeğenim Muhammed’i götürdük. Kolluk kuvvetleri de bizimle geldi. Üfürükçü Muhammed’in üzerine okuyor. Muhammed konuşmaya başladı. Üfürükçü bir şey görüp görmediğini sordu. Muhammed, yaşlı bir dede gördüğünü söyledi. Ona Narin’in yerini sormasını söyledi. Muhammed, 'Narin makarna yiyor. Yanında iki kişi var.’ dedi. Heyecanlandım." diye konuştu.

Köydeki taş eve gidip Narin orada mı diye kontrol ettiklerini anlatan Güran, "Oraya bakıldı ama bir şey yoktu. Sonra ayrıldık. Üfürükçü olayı budur." dedi.

GÖZALTINA ALINMA SÜRECİ

Aramalarda jandarmayla beraber olduğunu ancak daha sonra kendisini gözaltına aldıklarını sözlerine ekleyen Salim Güran, "Narin’in DNA’sı senin arabanda çıkmış dediler. Normaldir, çıkmasa şaşardım.

Aile arabasıdır. Kusmuk, köpük, kan bulundu dediler." diyerek kendisinin medyanın önüne atıldığını öne sürdü.

"Medya bir aileyi yok etti." ifadelerini kullanan Güran, "Bir medya bu kadar kötü olamaz. Beni neden yakaladılar. Beni yakalamasalar bu insan zaten itiraf edecekti." dedi.

BAZ RAPORUNU ELEŞTİRDİ

Güran, baz raporunu da eleştirerek "Beni aynı anda iki yerde gösteriyor. Ben aynı anda iki yerde olabilir miyim? Mümkün mü? Beni dere kenarında gösteriyor. Kabir azabı var. Nasıl hesap vereceksiniz." ifadelerini kullandı.

"SORUŞTURMA AÇILSIN"

Kolluk kuvvetleri hakkında soruşturma açılmasını isteyen Güran, "Cumhurbaşkanına bütün parti başkanlıklarına sesleniyorum. Kolluk kuvvetlerine geniş çaplı soruşturma açsınlar. Ailemizden ne istiyorlar? Bu kötülük niye? Biz vatan haini miyiz?" diyerek tepki gösterdi.

Suçlamaları kabul etmediğini, kendisine ve ailesinin iftiraya maruz kaldığını dile getiren Güran, "Bizi yok etmeye çalışıyorlar. Herkes şov peşinde. Canımız gitti. Daha mezarına gitmedim. Herkesten rica ediyorum. Şov yapmayın, namusumuzla oynamayın.Y eğenimin ölümüyle yargılanıyorum. Benim ölümümdür. Kendinizi bizim yerimize koyun. Ailem hepsi perişan. Sosyal medya lütfen artık yeter. Beratımı istiyorum." dedi.

Salim Güran'ın avukatı Onur Akdağ' ise "Nevzat tüm Türkiye'yi parmağında oynatıyor, oynatmaya devam ediyor." dedi.

Akdağ, Diyarbakır Barosu eski Başkanı Nahit Eren'in dünkü savunmasına şu yanıtı verdi...

BAZ RAPORUNU ELEŞTİRDİ

Güran, baz raporunu da eleştirerek "Beni aynı anda iki yerde gösteriyor. Ben aynı anda iki yerde olabilir miyim? Mümkün mü? Beni dere kenarında gösteriyor. Kabir azabı var. Nasıl hesap vereceksiniz." ifadelerini kullandı.

"SORUŞTURMA AÇILSIN"

Kolluk kuvvetleri hakkında soruşturma açılmasını isteyen Güran, "Cumhurbaşkanına bütün parti başkanlıklarına sesleniyorum. Kolluk kuvvetlerine geniş çaplı soruşturma açsınlar. Ailemizden ne istiyorlar? Bu kötülük niye? Biz vatan haini miyiz?" diyerek tepki gösterdi.

Suçlamaları kabul etmediğini, kendisine ve ailesinin iftiraya maruz kaldığını dile getiren Güran, "Bizi yok etmeye çalışıyorlar. Herkes şov peşinde. Canımız gitti. Daha mezarına gitmedim. Herkesten rica ediyorum. Şov yapmayın, namusumuzla oynamayın.Y eğenimin ölümüyle yargılanıyorum. Benim ölümümdür. Kendinizi bizim yerimize koyun. Ailem hepsi perişan. Sosyal medya lütfen artık yeter. Beratımı istiyorum." dedi.

Salim Güran'ın avukatı Onur Akdağ' ise "Nevzat tüm Türkiye'yi parmağında oynatıyor, oynatmaya devam ediyor." dedi.

Akdağ, Diyarbakır Barosu eski Başkanı Nahit Eren'in dünkü savunmasına şu yanıtı verdi...

Akdağ şunları söyledi:

21 Ağustos’ta Narin kayboldu, Salim DNA yüzünden 30 Ağustos’ta gözaltına allındı. Nevzat ise 8 Eylül’de gözaltına alındı. Nevzat ilk anda tespit edilebilseydi, yani Salim’den önce yakalansaydı hiçbir kurgusu olmayacaktı.

Nevzat’a çalışma, tasarlama ve suçu birinin boynuna bırakma fırsatı verildi. Nevzat iki buçuk hafta sonra gözaltına alındı. O da kendisi itirafçı olmuş değil, kendisi de teslim olmuş değil. Aksine oğlunun evinde yatağın altında bir korkak gibi saklanırken yakalandı.

Yakalanmasının sebebi günler sonra Jandarma’nın olay yerini gören Çiftlik kamerasına bakmayı akıl etmiş olmasıdır. Çiftlik kamerasına tam 19 gün sonra bakıldı. Daran 2 ‘ye 19 gün sonra bakıldı. Dönen kameralar silindi. İhmaller zinciri saymakla bitmez. Çiftlik kamerasını incelediklerinde kırmızı arabanın dereye indiğini fark ettiler ve ancak öyle Nevzat yakalandı.

Gözaltına aldıklarında Nevzat bize iki ayrı hikaye anlattı. Daha sonra bu hikayeleri giderek çoğaldı. Birinde dedi ki Anca Salim arabasının ön koltuğunda, bakın bagajda değil, arka koltukta değil, herkes görecek şekilde ön koltukta cesedi taşıyordu. Bunu neden böyle söylüyor. Çünkü soruşturma makamı gizlilik kararı verdiği dosyadan, aleni olarak çarşaf çarşaf kendi eli ile DNA raporları dahil tüm belgeleri aleme servis ediyordu.

Nevzat da 30 Eylül tarihli Van Kriminal’in raporundaki DNA’nın nerde bulunduğu bilgisini medyadan öğreniyor. O yüzden bagaj demiyor, o yüzden arka koltuk demiyor. Ben arabadan indim o da arabadan indi, arabanın ön koltuğunu göstererek bunu ortadan kaldır yoksa seni ve aileni öldürürüm. Yaparsan da sana 200 bin veririm dedi. Arabanın bagajında çuval var mı dedi , bagajdan çuval çıkardım. Birlikte çuvala koyduk. Dere kenarına götürdüm dedi. Hikaye bu kadar. Bir gün sonra savcılıkta hikayeyi değiştirdi. Dedi ki ben aslında hortumumla bahçeyi suluyordum. Bana Salim yukarıdan bağırdı, bekle geliyorum, bir yere gitme işim var seninle dedi. Sonra yanıma arabayla geldi, beni takip et dedi. Biz beraber mezarlık yoluna gittik. Arabalarımızdan indik. Bu kez cesedi orda çuvala koymadığını, Salim’den battaniye içindeki cesedi battaniyeyi sıyırarak teslim aldığını, evine götürdüğünü evinde çuvala koyduğunu, çuvalla dereye götürdüğünü anlatıyor.

Şimdi burada ısrarla gözden kaçırıldı. Bu cinayetin ne zaman işlenmiş olabileceğine dair yaklaşık bir zaman bilgisi vardı elimizde. Narin, 15.11’de son kez okul kamerasında görüldü. O yol üzerinde zaten öldürüldü. Kızın içinde ölü halde durduğu araba ise 15.40’ta dereye indi. Yani arada 29 dakika var. Size Narin’in ölüm dakikasını söyleyeyim mi? Narin, 15.13’te Nevzat’ın ellerinde can veriyor. Geriye 27 dakikalık bir zaman dilimi kalıyor. 5-6 dakikada dereye gidiş süresi... En fazla 21 dakika. 21 dakika içerisinde çocuğun patikaya çıktığını düşüneceksek, 2 dakika daha çıkaralım. En fazla 19 dakikalık bir zaman diliminden bahsediyoruz.

19 dakika içerisinde karmaşık bir olay örgüsüyle, çok sayıda faille bu cinayetin işlenmesini kim bana akıl ve mantıkla izah edebilir? Dolayısıyla sanık sayısının olabildiğince az, olay örgüsünün de mümkün olduğunca basit olması gerekiyor. Yani karmaşık olmaması gerekiyor.

NARİN 15:13'TE NEVZAT'IN ELLERİNDE CAN VERİYOR

Şimdi burada ısrarla gözden kaçırıldı. Bu cinayetin ne zaman işlenmiş olabileceğine dair yaklaşık bir zaman bilgisi vardı elimizde. Narin, 15.11’de son kez okul kamerasında görüldü. O yol üzerinde zaten öldürüldü. Kızın içinde ölü halde durduğu araba ise 15.40’ta dereye indi. Yani arada 29 dakika var. Size Narin’in ölüm dakikasını söyleyeyim mi? Narin, 15.13’te Nevzat’ın ellerinde can veriyor. Geriye 27 dakikalık bir zaman dilimi kalıyor. 5-6 dakikada dereye gidiş süresi... En fazla 21 dakika. 21 dakika içerisinde çocuğun patikaya çıktığını düşüneceksek, 2 dakika daha çıkaralım. En fazla 19 dakikalık bir zaman diliminden bahsediyoruz.

19 dakika içerisinde karmaşık bir olay örgüsüyle, çok sayıda faille bu cinayetin işlenmesini kim bana akıl ve mantıkla izah edebilir? Dolayısıyla sanık sayısının olabildiğince az, olay örgüsünün de mümkün olduğunca basit olması gerekiyor. Yani karmaşık olmaması gerekiyor.

Burada Jandarma’nın çok büyük kabahati oldu. 19 gün boyunca çocuk bulunamadı. Bakılması gereken yerlere bakılmadı, yapılması gerekenler yapılmadı ve Nevzat ilk başta tespit edilemedi. Fail tespit edilemeyince de olur olmaz tutanaklar ihdas ettiler. Fail bulunamayınca fail üretmeye kalktılar. Çok net söylüyorum, Jandarma mesela ilk Ahmet isimli kişiyi tutuklasaydı, Nevzat ifadesini ona göre kurgulama zamanına da sahipti. Salim’den sonra tam 9 günü vardı.

Bir de Jandarma Komutanı’nın 3. gün verdiği talihsiz müjdeli haberini unutmayalım. O arada Narin 3 gündür derenin altındaydı. Kolluk, cinayeti çözemeyince agresifleşti. Agresifleşince de hatalar yaptı. Hatanın da ötesinde kasıtlı olarak yani ailenin işkence iddiaları, yalan yanlış tutanakları, yok bunun bununla ilişkisi varmış da bunun yengesiyle ilişkisine yönelik bilgi varmış falan.

Neticede, Jandarma 40 yılın başında eline bir cinayet soruşturması geçince bocaladı, eline yüzüne bulaştırdı ve hırsına yenildi. Bu iş polislere verilseydi böyle olmazdı. Jandarma her ifade ile başka bir hikayenin peşine düştü. Kim ne dediyse, çocuğun en son görülme saati ona göre değişti. Saatler değişti, zamanlar değişti, failler değişti, her bir hikayenin peşinden koştu. İş çözülemez hale geldi.

Günün sonunda kamera sayesinde yakalanan Nevzat’ın hikayesi soruşturmanın merkezine alındı. Nevzat ne dediyse ona göre soruşturma yürütüldü, baz çalışması da ona göre yapıldı. Halbuki ortada suçu kesinleşen bir tek kişi var o da Nevzat. Bu nedenle de Nevzat’ın ifadesi doğrultusunda köyde başta Güran ailesi olmak üzere kim var kim yok kolundan tutukları gibi içeri atıldılar.

Gazal Bahtiyar belki en azından cesedi gören kişilerden biri. Bakın en az diyorum. Cinayeti işleyenlerden biri, ya da azmettiren de olabilir. Bizim bu konuda ciddi şüphelerimiz de var. Siz hiç Gazal’dan şüphelenmediniz mi? Adam cesedi eve götürdüm diyor, evde arama yapmıyorlar. Adamın karısının evden eşya taşımasına Jandarma beraber eşlik ettiler. Cesedin taşınma ihtimalinin olduğu bir evden eşya taşındığı nerde görülmüş. Artık orası suç mahalli değil midir?

Maalesef birçok insanın bu dosyada farklı menfaatleri var. Kimisi gündemde kalmak ister, kimisi gündeme oturmak ister, kimisi Narin’in adından para kazanır, kiminin aileyle husumeti vardır elindeki fırsatı değerlendirir, kimi aile kavramının kendisinden, Kürtlerden nefret eder bunu fırsat olarak görür. Ya bir gazeteci nasıl olur da Nevzat’ı ölümüne savunur? Nevzat’ı eleştirenleri hedefine alır? Ne oldu tarafsız gazeteciliğe?

Herkes bir ata oynadı. Benim atım kazansın istiyor. Bu iş din değil, iman değil, takım da tutmuyoruz, at yarışı da oynamadık. Narin’in ölümü ne kadar korkunçsa haksız yere Narin’in öldürülmesi ile itham edilmek o kadar korkunç değil mi? Bunu neden anlamak istemiyorlar? Nevzat’a karşı bu tarafgirlik niye? Nevzat şimdi diyor ki tek başıma bir köyün hakkından geldim. Hem namuslarına iftira attım, hem kızlarını katlettim, belki de istismar ettim hem de günahımı boyunlarına bıraktım. Yani yedim, içtim hesabı size kitledim.

Ve bütün bir toplum bu katile alkış tutuyor. 10 duruşma da olsa 10 ayrı kurgu ile karşımızda olacak. Aman haaa, bak sakın haa sakın Nevzat demeyin bize, Nevzat’ın boynuna bırakmayın diyerek Devlete ve kurumlarına parmak sallayanların o parmakları ne zaman kırılacak ? Nevzat Tüm Türkiye’yi parmağında oynattı, oynatmaya da devam ediyor.

Nevzat’ın ve Salim’in iletişimin tespiti bilgilerine göre Salim, Nevzat'ı en son 21 Mayıs tarihinde arıyor. O tarihten sonra Salim bir daha Nevzat'ı aramıyor. Arada sırada Nevzat kendisini arıyor. Aralarında toplam 47 telefon görüşmesi mevcut. Daha önce de belirttiğimiz gibi Arif ile Nevzat arasındaki para meselesinden sonra Salim Nevzat ile bir daha iletişim kurmuyor, kendisiyle görüşmüyor , selam dahi vermiyor. Olay tarihinden geriye doğru gittiğimizde tam 3 ay boyunca Salim Nevzat'ı aramıyor.

Şimdi deniyor ki, ‘Madem Nevzat yaptı, neden ilk Nevzat demediniz?’ Nevzat, çocuk kaybolduktan sonra rol yapıyor. Arif’in gözüne baka baka kendisini teselli ediyor, ‘Allah büyüktür, üzülmeyin, bulunur’ diyor, sigara ikram ediyor, birlikte namaz kılıyorlar, sırtlarını sıvazlıyor. Tüm aileyi resmen hipnotize ediyor. Doğal olarak kimse şüphelenmiyor. Ama yine de Arif ve Salim, ‘İlk Nevzat olabilir’ diyor. Fakat kolluk dikkate almıyor, ifadelere geçirmiyor.

PSA meselesine kısaca değinecek olursak, 12 Eylül tarihli Adli Tıp Raporu'nda Narin Güran'a ait olduğu bildirilen vajen-1 sürüntü örneğinden, külot dış kısım ön sürüntü örneğinden, külot üzerinde tespit edilen lekelerden, mor renkli etek üzerinden tespit edilen lekeden ve yazma üzerinde tespit edilen lekeden hazırlanan preparatların mikroskobik incelemelerinde sperm hücresi görülmedi. Ancak menide ve idrarda bulunan Prostat Spesifik Antijen (PSA) tespit edildi.

Raporda her ne kadar PSA tespit edildiyse de bunun kadınlarda da bulunabileceği belirtiliyor. Çocuk dere yatağında bulunduğu için dereye akan kirli sular, insan dışkıları bulaşmış olabilir deniyor. Yani ihtimaller dahilinde bir belirsizlik var. Ama eğer bir istismar ihtimalinden bahsedeceksek, faili ilk amca olarak mı, abi olarak mı düşüneceğiz? Yoksa aileye düşman olmuş, babaya kinlenmiş, belki de öç alma duygusuyla hareket eden ve psikolojisi analiz edildiğinde pedofili geçmişi olabilecek olan Nevzat’ı mı görmeliyiz? Hangisi daha yakın ihtimal?

Salim ile Enes üzerinde kurgulanan iki senaryo ve 'görmemesi gereken bir şey gördü' deniyorsa bunun neticesi istismar mı olur? Eğer çocuğa karşı bir istismar girişimi ya da bulgusu olduysa, bu çok net bir şekilde Nevzat’ı işaret ediyor.

Maalesef bir katili zihin dünyasını bilemeyiz. Hangi saikle öldürmüş, kendisi itiraf etmeden anlayamayız. Biz zaten ilk duruşmada Nevzat’a boşuna Narin’e hiç dokundun mu tarzında sorular sormadık. Ancak mevcut kanıtlarla yetinmek durumundayız. Bakın Nevzat dere yatağına çocuğu götürüyor. Çocuğu gömdükten sonra rahatlamışçasına gidip peynir alıyor çay içiyor… Şimdi ne düşünürüz? Arif’ten utanarak haya ederek söylüyorum. Bu bize ne düşündürüyor, bir ihtimal bir ihtimal diyorum cinsel istismar sonrası rahatlamasını gösteriyor.

Adli tıp raporunda bir cinsel bulguya rastlanmadığı söyleniyor. Yani cinsel bulgu yok demiyor. Nevzatın karanlık zihin dünyasını kimse anlayamaz hem öç almak hem de dürtülerini tatmin etmiş olmak için de bu cinayeti işlemiş olabilir. Sonraki hareketleri maalesef bunu gösteriyor.

Narin bir cinsel istismara maruz kalmışsa, olağan şüpheli doğrudan Nevzat’tır. Pedofili bir hastanın iç dünyasını anlamak için çok ayrıntılı bir makaleyi heyetinize sunuyorum.

Makalenin bir yerinde şu ifadeler yer alıyor: Bir pedofil, çocuklara yönelik fanteziler kuran, onlardan cinsel olarak uyarılan veya onlara karşı cinsel dürtüler hisseden bir bireydir. Pedofiller, bu cinsel dürtülerden ciddi şekilde rahatsız olurlar, bu dürtüler nedeniyle kişilerarası zorluklar yaşarlar veya bu dürtüleri gerçekleştirirler.

Yine araştırmalar, pedofiliye sahip kişilerin genellikle aşağılık duyguları, izolasyon veya yalnızlık, düşük özgüven, içsel disfori ve duygusal olgunlaşmamışlık gibi hisler yaşadıklarını göstermektedir.

Narin’e ait pembe tişört, siyah renkli tişört ve çocuk battaniyesinden alınan DNA örnekleri ile müvekkilimin fiili olarak kullandığı araçtaki DNA örnekleri karşılaştırılmıştır. Van Kriminal’den alınan swap ve lekelerden sunulan rapora göre, aracın sol ön koltuğunda, oturma yerinde eser miktarda karışım halinde Narin’e ait sürüntü DNA bulgusu olduğu belirtildi.

Araç koltuk kılıfında bulunduğu söylenen bu karışım halindeki sürüntünün kusmuk mu, tükürük mü, salya mı, ter yahut idrar mı, safra sıvısı mı, ölü sıvısı mı... ne tür bir DNA olduğuna ilişkin ek rapor aldırılmasını talep ettik. Ayrıca, bu sürüntünün Narin’in canlıyken mi yoksa ölüm sonrası ölü bedeninden mi bulaşıp bulaşmadığının, teknik olarak mümkünse, Adli Tıp İhtisas Kurulu’ndan sorulmasını istedik.

Zannediyoruz ki, heyetiniz bulunan bu sürüntünün eser miktarda olduğu gerekçesiyle ne tür bir DNA olduğunun tespitinin mümkün olamayacağına kanaat getirmiş ve talebimizi kabul etmedi.

Bu dosyada Salim hakkında yapılan en büyük, en korkunç algı da DNA konusu oldu. Herkes çok iyi hatırlar, canlı yayında spikerler ağızlarını doldura doldura, gözlerinden timsah gözyaşları akıta akıta, 'Amcanın aracında direksiyon kısmında kusmuk bulunmuş, ölü sıvısı bulunmuş, yok efendim Narin’in dışkısı araçta bulunmuş' diye hafızalara kazınan haberler yaptılar. Ancak neticede bunun da yalan olduğu ortaya çıktı.

Alim’in aracında sadece Narin’in DNA’sı bulunmuş algısı da tamamen yalan. Bazı kişilerin DNA’larının araçtaki sürüntülerle uyumlu olup olmadığına dair 6 Eylül tarihli Van Kriminal Raporu’na göre, Muhammed Kaya, Devran Güran, Salim Güran ve Kurtuluş Güran’ın DNA’ları da Salim’in kullandığı araçta çıkıyor.

Şimdi deniyor ki, 'Narin’in DNA’sı neden şoför koltuğunda çıkıyor?' Ben de soruyorum: O zaman, madem Salim bu aracı hep kullanıyorsa, neden Salim’in DNA’sı sağ ön koltukta sırt ve oturma kısmında çıkıyor da şoför kısmında çıkmıyor? Nevzat’ın iddia ettiği battaniye ön sağ koltuk kısmındaysa, neden Narin’e ait DNA orada bulunmadı?

Kaldı ki Arif’in diğer çocuklarının DNA örnekleri karşılaştırma için alınmamış. Mesela müvekkilim, çalışmaya giderken Osman Güran’ı bazen ana yola kadar bırakırdı ya da Eren de arabaya binmiş olabilirdi. Peki, neden bunların DNA karşılaştırmaları yapılmıyor?

Yine Salim'in aracında kendi diğer çocuklarının DNA kalıntıları ortaya çıkmamıştır. Salim'in çocuklarına ve eşine ait örnekler karşılaştırma için Adli Tıp'a gönderilmemiştir. Eğer mesela Arif’in çocuklarının ve Salim’in çocuklarının DNA örnekleri karşılaştırmak için alınsaydı o çocuklar arabada sürekli oynuyorlardı o da çıkardı. Yani sadece Narin’in değil, diğer çocukların da çıkardı.

Önemli bir husustan da bahsetmek istiyorum. Nevzat’ın ilk ifadesinde, Narin’in cansız bedeninin Salim tarafından alt yola getirildiği, 21 Eylül tarihli ek ifadesinde ise cesedi kendisinin battaniye ile aldığı ve fakat daha sonra battaniyeyi almak için Salim’in aracı ile alt yola geldiği iddiaları, mevcut iki baz raporu ile çürümekte.

Nevzat ifade değiştirince oklar Arif’in evine yöneldi. Yukarıda izah ettiğim baz raporundaki Nevzat ve Salim’in hareketliliğini göz önüne aldığımızda, Nevzat’ın tüm ifadeleri boşa düşmüyor mu?

Zaten bazılarının dört elle sarıldığı baz raporlarında Salim ile Nevzat’ın baz çakışması yoksa ve Ulusal Kriminal’in tespitlerinden biri olan araçlarının yanaşması hususu Ruhi Kaya’nın kamerası ile çürüdüyse, bu, Salim’in Narin’in cansız bedenini aracına koymadığını çok net bir şekilde göstermiyor mu?

Ben Nevzat’ı çok iyi analiz ettim, çok iyi tanıyorum. Nevzat her şeyi papağan gibi, bir baykuş gibi televizyondan ezberleyerek, sosyal medyadan öğrenerek bu hale getirdi.

Arabada bulunan DNA, ortada bir ceset yokken bir insanın gözaltına alınmasına ve tutuklanmasına sebep oluyor çünkü ortada bir ceset yok ve kişi kasten adam öldürmeden tutuklanıyor ceset olmadığı halde. O zaman bu DNA’nın çocuğun ölüm halinde salgıladığı bir sıvı olması gerekir. Aksi durumda bir kişinin kasten adam öldürmekten tutuklanması mümkün değildir. Ancak Salim direkt olarak tutuklandı.

Birinci senaryoya bakalım. Senaryoya göre, Salim ile Yüksel'in ilişkisi var. Bu ilişki evin içerisinde gerçekleşiyor. Salim, Arif’in evindeki diğer çocuklara aldırış etmeyip eve gidiyor. Tam o esnada Narin geliyor. Evin iki kapısı var. Narin, her iki kapıyı da olağanüstü bir güçle açıyor ve durumu görüyor. Salim, çocuğu öldürmek zorunda kalıyor. Tabii evdeki diğer üç çocuğu öldürmüyor ama Narin gelip görünce onu öldüresi geliyor. Sonra dışarıda hazır bulunan Nevzat’a tepeden sesleniyor.

Nevzat eve geliyor. Nevzat’ın 'boş oda' dediği odada Narin’in cesedini görüyor. Tabii bu arada Nevzat, Bahtiyar’ın 4 tane çocuk bazasını göremiyor, ancak Narin’in ağzından köpük geldiğini görebiliyor. Salim, olayı Nevzat’a anlatıyor.

Şimdi bu senaryo üzerinden soruyorum: Küçücük bir beden, sözde görmemesi gereken bir şeyi gördüğü için öldürülüyor. Peki, neden cesedi ben taşımıyorum da üç aydır konuşmadığım, aile dışından bir yetişkin yabancıya taşıttırıp kendime yeni bir şahit yaratıyorum? Başka bir ifadeyle, 8 yaşındaki masum bir çocuk şahit olduğu için öldürülüyor ama 50 yaşında aile dışından bir yabancı daha büyük bir suça şahit tutuluyor. Bu senaryoyu akıl ve mantıkla bağdaştırmak mümkün mü?

İkinci senaryoya bakalım. Senaryoya göre, Enes, görülmemesi gereken biriyle ya da bir hayvanla bir şey yaparken Narin şahit oluyor… Narin’i oracıkta boğuyor… Bu hikaye biraz daha absürt…

Salim oralarda hazır bekliyor. Veyahut kendisine dumanla birileri haber uçuruyor. Hemen olaya el koyuyor. Organizasyona başlıyor. Organizasyonlar Muhtar Salim’den sorulur… Nevzat’ı çağırıyor. Nevzat yine tehdit edilmiş, ikna edilmiş, Nevzat korkmuş, Nevzat sinmiş, Nevzat gariban, işçi, emekçi, köylü vesaire Nevzat. Nevzat çocuğu ahırında çuvala koyup dere kenarına götürüyor.

Ha bu arada, 7 Kasım’da çocuğu ahırın penceresinden 3 metre yukarıdan vahşice attığını itiraf etmesine da kızmayalım, öfkelenmeyelim.

Ancak burada kimse şunu sormuyor: Senin öz oğlun, senin öz kızını öldürecek, ben de inisiyatif alıp suç ortağı olacağım. Yetmezmiş gibi, kendim götüreceğime, 3 aydır konuşmadığım bir yabancıyı da suçumuza, günahımıza ortak edeceğim. Bu arada Arif’e hiç danışmıyorum, kimse de kendisini bu konuda aramıyor.

Ya ne kadar saçma! Senin öz oğlun senin öz kızına kıyacak ve ben seni haberdar etmeyeceğim. Sen bana demez misin, 'Ulan bari kızımın bir mezarı olsaydı… Kızım hayvan mıydı dere yatağına gidip gömdünüz?'

Onca çocuğumu, çocuklarımın geleceğini unutup Enes için ağırlaştırılmış müebbet hapsi göze alıyorum. Ne için? Onlarca yeğenimden biri için. Ne için? Narin’i öldüren bir yeğen için.

Onca tutuklu kadın, erkek, çoluk çocuk da Enes için kendilerini feda ettiler. İşkenceye rağmen itiraf etmediler. Ne için? Enes için, Salim için.

Nevzat, oğlunun aracını o gün kullanmak için aldığını, köye getirdiğini Salim nereden bilecekti mesela? Bu soru da kritik.

Aramızda, Allah aşkına, bu tiyatroya son verecek bir akıllı yok mu?

Bu senaryoları ben uydurmuyorum yanlış anlamayın. Bunlar bazı aklı evvel ilkesiz şuursuzların uydurdukları, konuştukları, 7/24 topluma empoze ettikleri şeyler… Kimse şunu sormuyor… Maden Enes öldürmüş. Salim neden tam cinayet saatinde Arif’i aramıyor? Demez mi kardeşim ne yapalım ne edelim böyle bir olay olmuş?

Şimdi gelelim her iki senaryonun da ortak noktası olan en komik kısmına…. Kahramanımız Salim, tüm bunlar başına gelirken mobil bankacılık üzerinden 2 tane fatura ödemesi gerçekleştiriyor. 15.19 ve 15.28 de... 11 Eylül tarihli ön inceleme raporunu dosyada olmasına rağmen biz yine de 15 Aralık’ta UYAP üzerinden sunduk.

Sayın Nahit Eren, şahsımızı sosyal medyada delilleri tartışmakla suçladı. Maden sen delil tartışırsın, ben de tüm savunmamı senin üzerine kurarım, çabasına girdi. Kendisi bizden yaşça çok büyüktür, kendisine hürmetimiz var. Ancak Nahit Bey şunu unutuyor, Bu davayı alevlendiren, çığırından çıkaran tamamen sosyal medya ve sosyal medyadaki korkunç algılardır. Kolluğun soruşturmada sorduğu neredeyse bütün sorular sosyal medyada atılan iftiralardır. Örneğin benzinlikçi, örneğin direksiyonda kusmuk bulunmuş yalanları…

Biz hiçbir şeyden korkmadan, yılmadan, bir şöhret , ün arzusu gütmeden, adımızı koyarak sosyal medyadaki yanlış algıları düzeltmek adına Twitter'a girdik. Biz savunduklarımızla, ortaya koyduğumuz delillerimizle en azından vicdan sahibi insanlara “ya Nevzat da olabilirmiş, bak görüyor musun bizi yanıltmışlar” dedirtebildik?

Ünlü olmak isteseydik, bazılarının yaptığı gibi canlı yayınlara çıkar yüzümüzü gösterirdik. Herkesin savunduğunu savunmak çok kolay. Biz herkese rağmen, onca hakaret, tehdit ve telkinlere rağmen bu yola girdik. Eğer bu parayla ölçülebilir bir şeyse kusura bakmayın biz yediğimizi, içtiğimizi, aldığımızı unuttuk. Biz Arif’in acısını kendi acımız bilerek tüm gayretimizle ortaya bir şeyler koyduk.

Nahit bey savunmalarının yarısından fazlasında bizden ve şahsımın bulduğu delillerden bahsediyor, bunları çürütmeye gayret ediyor. Tekrar söylüyorum. ben bundan Onur duydum, gurur duydum. Lakin biz bu aşamadan sonra kendisinden bahsetmeyeceğiz. Çünkü kendisinin dosyaya maddi hakikatin ortaya çıkması için bir katkısının olduğunu düşünmüyoruz. Yani bizim Nahit Eren savunmaları üzerinden bir beyanda bulunmamız anlamsız. Zira kendisi dosyada ekstra bir maddi delil ortaya koyabilmiş değil.

Şimdi diyorlar ki mobil ödene olmuşsa çocukları da yapabilir. Ya da otomatik ödeme söz konusu da olabilir. Bunu kanıtlamak çok kolay. İlgili bankalara müzekkere yazılsın, sorulsun. Çünkü bankaların giriş çıkış hareketlerini ve eşleşmiş cihaz bilgilerini kaydetme huyları var. Siz bu kadar gpss, baz falanla çürütmeye gayret edeceğinize buyurun hodrimeydan diyorum, eğer çekindiğiniz bir şey yoksa bankaya müzekkere yazılsın.

18 Aralık tarihinde talebimiz üzerine tutulan tutanakla Salim’in sadece 45 adım attığı kanıtlanmış oldu. Şimdi herkese içtenlikle şunu soruyorum. Elinizi vicdanınıza koyun. Eğer 45 değil de 145 adım çıksaydı şimdi herkes katil Salimdir diye ilan etmiş olur muydu, olmaz mıydı? Şimdi herkes Avukat Onur Akdağ’ın kendi eli ile müvekkilini katil ilan ettiğini bas bas bağırılmaz mıydı? Arkadaşlar bu bir, gayret, inanç ve cesaret dersidir. Ben buradaki meslektaşlarımın çoğundan tecrübesiz, bilgisiz, yetersiz olabilirim. Hepsi benim başımın tacıdır. Ancak kabul edin, çok cesurum. Bir şeye inanıyorsam üstüne giderim. Ben müvekkilime inandım, ben bu davaya inandım. Mesela 145 adım çıksaydı, yok efendim adımsayarın hata payı vardır, adımsayar doğruysa önceki saatler ve sonraki saatlerle, yaşandığı iddia edilen olaylar arasında bu kadar çelişki olmazdı diye bazıları çarpıtıp durmazdı. Salim

Diyarbakır’da eşi ve kızları alışveriş yaparken oğlu Miran ve Yusuf ile kahvede oturuyor. Bunu ifadelerden bilmiyor muyuz? Neden çarpıtıyorsunuz?

Yok efendim, tarlada 19 ile 20 arasında neden bu kadar çok adım attı da diğer saatlerde atmadı? Asıl soru bunlar değil. Bakın, asıl soru şu: Bu uygulamanın hata payı var mı yok mu? Neden bunu bir teste tabi tutmak için talebiniz yok? Adımsayar hakkında bir teknik rapor aldıralım o halde.

Şimdi olayı kişiselleştireceğimize, bu kadar net bir delil ortadayken ve hepimizin amacı yalnızca maddi hakikatin ortaya çıkmasıyken neden ehemmiyetsizleştirme çabasındasınız?

Biz bu davada aynı yerde durmalıyız. Ya bakın, 'Onur Bey şu delili bulmuş, neden biz göremedik, bakalım gerçekten bizi hakikate ulaştırabilir mi' diye bilimsel bir metotla teste tabi tutmayı arzulamak yerine, neden elbirliğiyle savcısıyla, barosuyla buruşturup atıyorsunuz?

Gerçekler bazılarını rahatsız etse de biz onun peşindeyiz, onun. Yoksa biz de ifadeler arasındaki çelişkiye değinip savunmamızı yapar, başımızı sallar geçerdik.

  Editör: OnurAkayMedya/Haber Merkezi   Kaynak: OnurAkayMedya/Haber Merkezi
  YORUMLAR 0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
  DİĞER Gündem Haberleri
PUAN DURUMU
Takım O G M B A Y P AV
1 Galatasaray 38 33 2 3 92 26 102 +66
2 Fenerbahçe 38 31 1 6 99 31 99 +68
3 Trabzonspor 38 21 13 4 69 50 67 +19
4 Başakşehir FK 38 18 13 7 57 43 61 +14
5 Kasımpaşa 38 16 14 8 62 65 56 -3
6 Beşiktaş 38 16 14 8 52 47 56 +5
7 Sivasspor 38 14 12 12 47 54 54 -7
8 Alanyaspor 38 12 10 16 53 50 52 +3
9 Çaykur Rizespor 38 14 16 8 48 58 50 -10
10 Antalyaspor 38 12 13 13 44 49 49 -5
11 Gaziantep FK 38 12 18 8 50 57 44 -7
12 Adana Demirspor 38 10 14 14 54 61 44 -7
13 Samsunspor 38 11 17 10 42 52 43 -10
14 Kayserispor 38 11 15 12 44 57 42 -13
15 Hatayspor 38 9 15 14 45 52 41 -7
16 Konyaspor 38 9 15 14 40 53 41 -13
17 MKE Ankaragücü 38 8 14 16 46 52 40 -6
18 Fatih Karagümrük 38 10 18 10 49 52 40 -3
19 Pendikspor 38 9 19 10 42 73 37 -31
20 İstanbulspor 38 4 27 7 27 80 16 -53
Takım O G M B A Y P AV
1 Eyüpspor 34 24 7 3 77 31 75 +46
2 Göztepe 34 21 6 7 60 20 70 +40
3 Sakaryaspor 34 17 8 9 50 35 60 +15
4 Bodrumspor 34 15 7 12 43 22 57 +21
5 Çorum FK 34 16 10 8 55 36 56 +19
6 Kocaelispor 34 16 11 7 48 41 55 +7
7 Boluspor 34 15 11 8 33 35 53 -2
8 Gençlerbirliği 34 13 9 12 39 33 51 +6
9 Bandırmaspor 34 13 10 11 49 32 50 +17
10 Erzurumspor FK 34 12 11 11 30 34 44 -4
11 Ümraniyespor 34 12 15 7 40 47 43 -7
12 Manisa FK 34 9 12 13 40 40 40 0
13 Keçiörengücü 34 10 14 10 34 43 40 -9
14 Adanaspor 34 11 17 6 28 45 39 -17
15 Şanlıurfaspor 34 9 14 11 32 37 38 -5
16 Tuzlaspor 34 9 14 11 35 47 38 -12
17 Altay 34 5 25 4 16 76 10 -60
18 Giresunspor 34 2 28 4 16 71 7 -55
Takım O G M B A Y P AV
1 Esenler Erokspor 36 26 5 5 83 29 83 +54
2 Van Spor FK 36 24 6 6 63 37 75 +26
3 Bucaspor 1928 36 21 5 10 54 25 73 +29
4 1461 Trabzon FK 36 21 6 9 71 39 72 +32
5 Ankaraspor 36 15 8 13 45 35 58 +10
6 Yeni Mersin İdman Yurdu 36 16 10 10 50 36 58 +14
7 Beyoğlu Yeniçarşıspor 36 15 14 7 47 38 52 +9
8 Karacabey Belediye Spor 36 13 11 12 43 37 51 +6
9 Ankara Demirspor 36 15 16 5 43 46 50 -3
10 Diyarbekir Spor 36 12 15 9 39 41 45 -2
11 Kırklarelispor 36 11 14 11 33 41 44 -8
12 Altınordu 36 10 13 13 45 39 43 +6
13 Hes İlaç Afyonspor 36 10 14 12 25 38 42 -13
14 Serik Belediyespor 36 10 16 10 29 45 40 -16
15 Nazilli Belediyespor 36 11 16 9 38 57 39 -19
16 Zonguldak Kömürspor 36 11 17 8 41 57 38 -16
17 Kırşehir Futbol SK 36 5 23 8 38 76 23 -38
18 Bursaspor 36 6 22 8 28 64 23 -36
19 Adıyaman FK 36 4 25 7 28 63 19 -35
Takım O G M B A Y P AV
1 Kepezspor FAŞ 28 22 2 4 67 18 70 +49
2 Aliağa Futbol A.Ş. 28 19 0 9 60 18 66 +42
3 Ayvalıkgücü Belediyespor 28 15 6 7 40 25 52 +15
4 52 Orduspor FK 28 14 7 7 40 28 49 +12
5 İnegöl Kafkas GK 28 13 7 8 37 30 47 +7
6 Edirnespor 28 13 10 5 45 28 44 +17
7 Mardin 1969 Spor 28 12 11 5 40 34 41 +6
8 K.Çekmece Sinopspor 28 10 10 8 41 31 38 +10
9 Karabük İdmanyurdu Spor 28 10 13 5 27 44 35 -17
10 Artvin Hopaspor 28 9 12 7 33 29 34 +4
11 Talasgücü Belediyespor 28 10 14 4 34 45 34 -11
12 Kırıkkalegücü FK 28 8 15 5 31 42 29 -11
13 Gümüşhanespor 28 4 14 10 25 49 22 -24
14 Malatya Arguvanspor 28 3 21 4 21 57 13 -36
15 Tarsus İdman Yurdu 28 2 22 4 20 83 10 -63
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 09/08/2024 Alanyaspor vs Eyüpspor
 09/08/2024 Antalyaspor vs Göztepe
 09/08/2024 Bodrum FK vs Gaziantep FK
 09/08/2024 Çaykur Rizespor vs Başakşehir FK
 09/08/2024 Fenerbahçe vs Adana Demirspor
 09/08/2024 Galatasaray vs Hatayspor
 09/08/2024 Kasımpaşa vs Konyaspor
 09/08/2024 Samsunspor vs Beşiktaş
 09/08/2024 Sivasspor vs Trabzonspor
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 11/05/2024 Kocaelispor 0 - 2 Sakaryaspor
 11/05/2024 Erzurumspor FK 0 - 4 Eyüpspor
 11/05/2024 Boluspor 2 - 1 Çorum FK
 11/05/2024 Göztepe 1 - 1 Bodrum FK
 11/05/2024 Adanaspor 1 - 0 Bandırmaspor
 11/05/2024 Tuzlaspor 1 - 1 Gençlerbirliği
 11/05/2024 Şanlıurfaspor 2 - 0 Manisa FK
 10/05/2024 Giresunspor 1 - 2 Ümraniyespor
 10/05/2024 Keçiörengücü 1 - 1 Altay
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 27/04/2024 Malatya Arguvanspor 3 - 4 Talasgücü Belediyespor
 27/04/2024 Gümüşhanespor 2 - 4 Kepezspor FAŞ
 27/04/2024 Artvin Hopaspor 0 - 1 52 Orduspor FK
 27/04/2024 Mardin 1969 Spor 4 - 2 İnegöl Kafkas GK
 27/04/2024 Tarsus İdman Yurdu 1 - 1 Karabük İdmanyurdu Spor
 27/04/2024 Ayvalıkgücü Belediyespor 1 - 0 Edirnespor
 27/04/2024 Aliağa Futbol A.Ş. 6 - 3 Kırıkkalegücü FK
HABER ARŞİVİ
BİZİ TAKİP EDİN
  • YUKARI