Ölümsüz şarkılara imza atmış efsane bestekâr Semahat Özdenses’in Onur Akay'a verdiği son röportaj ve anıları, Türk sanat müziği ses sanatçısı ve yazar Onur Akay'ın "Görmeden Sevmek" isimli kitabının, "Semahat Özdenses" bölümünden alınmıştır...
İşte Semahat Özdeses’in Onur Akay'ın "Görmeden Sevmek" isimli kitabına yazdığı özel yazı...
SEMAHAT ÖZDENSES ONUR AKAY'I YAZDI!
Semahat Özdenses: Türk sanat mûsıkîsinde çok genç yaşta mühim bilgiye sahip olan, tesirli sesi, şiirleri, besteleri ile halka hitap eden sanatçı oğlum Onur AKAY’a uzun ömürler, sevgiler diliyorum.
Onur Akay, "Görmeden Sevmek" isimli kitabında Semahat Özdenses'i şöyle anlatmış:
Semahat Özdenses
Yıl, 1999…
Çalan telefonumun diğer ucunda, “Akşam Oldu Hüzünlendim Ben Yine”, Her Mevsim İçimden Gelir Geçersin”, “Dün Gece Mehtaba Dalıp Seni Andım” gibi unutulmaz şarkıların bestekârı ve TRT’nin efsane sanatçısı 1913 doğumlu Semahat Özdenses vardı. Üç yıl önce kendisinin “Her Mevsim” isimli eserini, “Bu Gece Kalıyorum” isimli albümüm de okumuştum ama kendisi ile hiç tanışmamıştım.
Yaşayan en önemli kadın bestecilerimizden Semahat Özdenses, ANA dergisinde yayımlanan “Sensiz Yaşamak” isimli şiirimin bir kıtasını bestelediğini söyledi. Heyecandan ne diyeceğimi bilemediğim anlarda, şarkıyı telefonda okumaya başladı. Sonra, “Gel beni al size geleceğim, şarkıyı beraber geçelim” dedi.
Şarkıyı Semahat Özdenses'ten Dinlemek İçin Tıklayın
Cengizhan Sönmez Yorumundan Onur Akay'ın Sensiz Yaşamak Şiirini Dinlemek İçin Tıklayın
Kısa sürede Semahat Hanım’ın manevi oğlu oldum ve ailece görüşmeye başladık. Lemi Atlı’nın öğrencisi ve manevi kızı olan Semahat Hocam, yıllar içinde dört şiirimi bestelemişti. Bana, “Sen benim manevi oğlumsun ve Lemî Atlı’nın da torunusun” derdi. Özdenses, haftanın üç günü evimize akşam yemeğine gelirdi ve yeni bestelerimi ve şiirlerimi ilk önce Semahat Hocama okurdum ve meşk ederek Atlı’nın eserlerini geçerdik.
Onur AKAY, dört şiirinin bestekârı efsane TRT sanatçısı Semahat ÖZDENSES’le… (Feneryolu/İstanbul)
Onur AKAY, Yüzyılın Bestekârı Ödülü’nü aldıktan sonra, ödül törenine katılan büyük bestekâr Semahat ÖZDENSES’le…
Onur AKAY, dört şiirinin bestekârı Semahat ÖZDENSES, annesi Gülten Gürses AKAY ve kardeşi Orçun AKAY’la Feneryolu’ndaki evlerinde bir akşam yemeğinde…
Kendisi ile radyo ve televizyon programlarına konuk olur, mûsıkî konserlerinde sahneye çıkardık.
Onur AKAY, İstanbul Kalamış Yelken Kulüp’te verdiği özel konserde, kendisini dinlemeye gelen efsane sanatçı Semahat ÖZDENSES’le düet yaparken… (Kalamış, 2000)
Onur AKAY, İstanbul Kalamış Yelken Kulüp’te verdiği özel konserde, efsane sanatçılar Semahat ÖZDENSES ve Nevin İnam KARINDAŞ'la...
Mustafa Sağyaşar, Ayşe Mine, Semahat Hoca ve ben, ünlü gazeteci Savaş Ay’ın ATV ekranlarında sunduğu A Takım’ı isimli programına da katılmış, Türk sanat müziğinin dünü ve bugününü konuşmuştuk. Emekli olmasına rağmen hâlâ TRT’deki çalışmalara da katılan Semahat Hocam, her yere benimle giderdi. TRT’ye giderken taksiciye her zaman, “Neşriyata geç kaldık evladım, biraz acele et.” derdi.
Onur AKAY, dört şiirinin bestekârı Semahat ÖZDENSES ve TRT sanatçısı İnci YAMAN'la TRT İstanbul Radyosu'nda...
“Türk Mûsıkîsinde Makamların Oluşması ve Seyir Tekniği” ve “Görmeden Sevmek” isimli kitaplarımı yanında yazmaya başlamıştım ve biten her sayfayı ilk önce ona okuyordum. Kendi buluşum olan ve terkîb ettiğim “Müsteâr’lı Nikrîz”, “Müsteâr’lı Hicâz” ve “Zirgûle’li Pençgâh” makamlarını yine ilk ona anlatmış, bulduğum makamlarda bestelediğim takım ve örnek eserleri de ilk onunla geçmiştim. Konservatuvardaki derslerim bitince okuldan çıkıyor, Zeynep Kamil’de oturan Semahat Hocamı evinden alıyor ve onunla birlikte Feneryolu’ndaki bizim evimize geliyorduk. Ailece, annemin hazırladığı yemekleri yedikten sonra, Semahat Hoca bize mutlaka şarkılar söylüyor ve meşk ediyorduk.
“Bülent Ersoy Beni Hiç Aramıyor”
Semahat Özdenses o yıllarda, “Bülent Ersoy beni hiç aramıyor” der ve çok üzülürdü. Bende mutlu olması için kendisini Bülent Ersoy olarak aradığımda, çok sevinmişti. Benim arşivciliğimi gördüğü için, bize her geldiğinde mutlaka arşivinden fotoğraflar ve belgeler getirirdi ve “Bunlar senin arşivinde dursun. Ben ölürsem bunları yakarlar. Zaten bir tane yeğenim var, onlar da hiç aramıyor, kıymet bilmezler.” derdi. Bende Semahat Hocamdan gelen her şeyi, ileride bizim evde çekilecek Semahat Özdenses Belgesel’i için TRT ile paylaşacağımı bilmeden, en güzel şekilde arşivliyordum. Akşam yemeklerimizden sonra meşk yaparken, mutlaka bir sanatçı dostunu da arardık. Müzeyyen Senar, Behiye Aksoy, Mediha Şen Sancakoğlu gibi isimlerle konuşur, onlar da şarkılarımıza telefondan eşlik ederdi.
Onur AKAY Semahat ÖZDENSES'i Anlatıyor - TRT Müzik - Semahat Özdenses Belgeseli
Onur AKAY Semahat ÖZDENSES'i Anlatıyor - TRT Müzik - Semahat Özdenses Belgeseli
Semahat Özdenses’ten Muazzez Ersoy Yorumu
Bazı geceler Münir Nurettin Selçuk, Safiye Ayla, Müzeyyen Senar, Gönül Akkor ve Muazzez Abacı’nın kasetlerini dinlerdik. Semahat Özdenses, Muazzez Abacı’nın kasetini her dinlediğimizde Muazzez Ersoy’u kastederek, “Birinci Muazzez nerde, gözden yaş gelir.” derdi. Müzeyyen Senar yıllar önce Semahat Hocamın “Akşam Oldu Hüzünlendim Ben Yine” isimli bestesini okumuş ve bestesi Senar’ın albümüne ismini de vermişti. Semahat Hocam, o kasetin kapağını imzalamış ve bana hediye olarak getirmiş ve “Görmeden Sevmek” isimli bu kitabıma da özel yazı yazmıştı.
İşte o yazı:
Semahat Özdenses: Türk sanat mûsıkîsinde çok genç yaşta mühim bilgiye sahip olan, tesirli sesi, şiirleri, besteleri ile halka hitap eden sanatçı oğlum Onur AKAY’a uzun ömürler, sevgiler diliyorum.
Semahat Özenses'in Muazzez Ersoy, Bülent Ersoy ve Müzeyyen Senar'la İlgili Yorumları İçin Tıklayın
Semahat Özdenses'ten Onur Akay'a İmzalı Müzeyyen Senar Albümü - Akşam Oldu Hüzünlendim Ben Yine - Beste: Semahat Özdenses
Semahat Özdenses için 1984 yılında 45. Sanat Gecesi düzenlemişti ve o gecenin kaydını da bize getirmişti. Bazı akşamlar o videoyu da izliyorduk. Gecede Bedia Muvahhit, Safiye Ayla, Müzeyyen Senar, Abdullah Yüce, Alâeddin Yavaşça, Orhan Şener, Erol Bingöl, Recep Birgit ve daha nice değerli isimler vardı.
Müzeyyen SENAR, Safiye AYLA, Semahat ÖZDESES - Semahat ÖZDENSES'in 45. Sanat Gecesi'nden... (Onur Akay Arşivinden)
O yıllarda şefliğini Rıza Rit’in yaptığı İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı İcra Heyeti’nde, stajyer sanatçı olarak konserlere de çıkıyordum ve bir konserde değerli sanatçımız Recep Birgit koroda yanımda duruyordu. Birgit, birden fenalaşıp bayılınca ben tutmuştum. Videoda Recep Birgit’i görünce bu olay film şeridi gibi gözümden geçmiş ve Semahat Hocama da anlatmıştım.
Recep Birgit ve Onur Akay'ın da aralarında olduğu İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı İcra Heyeti - Şef Rıza Rit
Semahat Hocam sürekli bizde olduğu için, unutulmayacak şarkılara imza atmış yaşayan önemli şairler ve bestekârlar da zaman zaman bizim eve gelir, kendisi ile görüşür ve hep beraber meşk ederdik. Bir gün TGRT FM’de şiir programı yapan şair Zehra Birsen Yamak, canlı telefon bağlantısı ile mûsıkî toplantımızı TGRT mikrofonlarından Türkiye’ye duyurmuştu. Bizim evde o gün Semahat Özdenses, Gündoğdu Duran ve Mustafa Sevilen vardı. Önce ben canlı yayında konuştum ve daha sonra Özdenses, Duran ve Sevilen konuştu, anılarını anlattı.
TGRT FM Canlı Yayınını Dinlemek İçin Tıklayın
Onur AKAY, dört şiirinin bestekârı Semahat ÖZDENSES, bir şiirinin bestekârı Gündoğdu DURAN ve bir bestesinin güfte şairi Mustafa SEVİLEN’le, Feneryolu’ndaki evlerinde meşk ederken ve TGRT FM’e canlı bağlantı yapamaya hazırlanırken…
Ben bir gün önce Mustafa Keser’in programına Bülent Ersoy olarak bağlanmış, Keser’e bir şaka yapmıştım. Yemeğe oturmadan önce şair Mustafa Sevilen, “Dün Mustafa Keser’in programına Bülent Ersoy bağlandı. Allah’ım o ne diksiyon, bayıldım.” dedi. “Hocam, programa bağlanan Bülent Hanım değil bendim.” deyince Sevilen çok şaşırmıştı. O yıllarda Etiler Huzurevi Türk Sanat Müziği Korosu’nun şefliğini yapıyordum ve konser hazırlığımız vardı. Semahat Özdenses, “Ben misafir sanatçı olarak geliyorum.” deyince çok mutlu olmuştum. Benim yönettiğim koronun konserinde efsane bir sanatçı çıkacaktı. Semahat Hanım, yardım konserlerini de hiç geri çevirmez, “Bu sesimizin zekâtı.” derdi. Beni sürekli açık hiçbir şey içmem için de uyarırdı. “Sesini kıskanan kişiler olur. Açık içtiğin içeceğin içine sesini kaybetmen için zararlı maddeler atarlar. Bunu Zeki Müren’e yaptılar.” derdi.
Şef Onur Akay - Etiler Huzurevi Türk Sanat Müziği Korosu Konser Provası - Misafir Sanatçı Semahat Özdenses
Onur Akay ve Semahat Özdenses Ortak Şiiri
Yine o yıllarda bir şiire başlamıştım. İki kıtasını yazmış Semahat Hocama okumuştum ve birden Semahat Hocam, “Gözlerim mehtapta umut bağlıyor” diyerek üçüncü kıtayı yazmış, şiir bitmişti ve bu sefer ortak bir şiirde buluşmuştuk.
Gönül Ağlıyor
Senden ayrı kalan gönül ağlıyor
Bülbül dem çektikçe aşkım çağlıyor
Gözlerim mehtapta umut bağlıyor
Bülbül dem çektikçe aşkım çağlıyor
Şiir: Onur Akay - Semahat Özdenses
Onur AKAY, dört şiirinin bestekârı Semahat ÖZDENES’le şiir yazarken ve meşk ederken… (Feneryolu/İstanbul)
Safiye Ayla Çok Cimri Biri miydi?
Bir ödül gecesinde ise Semahat Hanım’la birlikte Müzeyyen Senar ve Behiye Aksoy’la bir araya gelmiştik. Ben o gün üç efsane isimin inanılmaz sohbetine şahit olmuştum.
Onur AKAY’ın, efsane assolist Behiye AKSOY’la beraber katıldığı ödül töreni anısı…
Onur AKAY, efsane assolist Behiye AKSOY’u kaldığı bakımevinde ziyaret ederken…
İşte Müzeyyen Senar ve Semahat Özdenses'in küçük ve tatlı dedikoduları:
Semahat Özdenses: Ayol Safiye Hanım çok cimriydi, arabasını hiçbir yere çıkarmaz, her yere yürüyerek giderdi.
Müzeyyen Senar: Ben seneler evvel hastanede yattım. Safiye Hanım beni ziyarete gazetecilerle geldi. Canım sen beni ziyarete değil, reklam için gelmişsin dedim.
Behiye Aksoy Neden Sahneleri Erken Bıraktı?
Bir ara Behiye Aksoy yanımızdan ayrılınca:
Semahat Özdenses: Behiye sahneleri çok erken bıraktı.
Müzeyyen Senar: Bırakmazdı da oğlundan sebep diye duydum.
Semahat Özdenses: Efendim oğlu Behiye’yi çok üzdü. Nasıl sahneye çıksın? Torun bakıyor zavallım…
Akatlar Kültür Merkezi’nde Onur AKAY’ın verdiği konsere gelen Cumhuriyet’in Diva’sı Müzeyyen SENAR, konser sonrası Onur AKAY ve AKAY’ın yakın dostu Hakan ŞAHİN’le sohbet ederken… SENAR, “Görmeden Sevmek” isimli bu kitapta yer alan yazısını o gün vermiştir…
Cumhuriyet'in Divası Müzeyyen Senar: Birçok sanatçı beni taklit etti. Behiye AKSOY, Zeki MÜREN ve Bülent ERSOY’la devam eden ekolüm günümüzde sadece Onur AKAY’la devam ediyor ve uzun yıllar bayrak onda…
Onur AKAY’ın, Cumhuriyet’in Diva’sı Müzeyyen SENAR’la birlikte katıldığı, Kral TV Video Müzik Ödülleri Töreni’nden bir anısı… SENAR’a, “Yekta Okur Onur Ödülü” verilmişti…
(23 Şubat, 2000 - Lütfi Kırdar Kongre Sarayı)
Müzeyyen Senar’ın Değiştirdiği Şarkı
Semahat Hocama sürekli Müzeyyen Senar’la ilgili sorular soruyordum ve bana Zeki Müren ve Müzeyyen Senar başta olmak üzere, Türk mûsıkîsinde yanlış bilinenleri anlatıyordu.
İşte Semahat Özdenses’in bana anlattıkları:
Itri’nin, “Tûtî-i Mu’cize-Gûyem Ne Desem Lâf Değil” isimli eserinin orjinalinin “Ah” olarak başlamadığını söyleyen Semahat Özdenses, “Müzeyyen Senar Ankara Radyosu’nda esere “Ah” diyerek girdi ve öyle kaldı.” ifadelerini kullanmıştır.
Münir Nurettin Selçuk İçkili Gazinolarda Çıktı mı?
İçkili gazinolarda hiç çıkmadığı söylenen Münir Nurettin Selçuk’un, aslında on beş gün içkili bir gazinoda çalıştığını söyleyen Semahat Özdenses, “Münir Nurettin Selçuk ve Müzeyyen Senar, 1935 yılında Taksim Av Salonu’nda on beş gün aynı kadroda sahneye çıkmıştır. Yani Münir Bey’de içkili gazinoda çalışmıştır.” ifadelerini kullanmıştır.
Zeki Müren Hangi Solistin Alt Kadrosunda Çıktı?
Zeki Müren’in de bir dönem alt kadroda sahne aldığını anlatan Semahat Özdenses, “Zeki Müren 1956 yılında Küçük Çiftlik Gazinosu’nda sahneye çıktı ama başarılı olamadığı için, daha sonra bir süre Bebek Gazinosu’nda Müzeyyen Senar’ın alt kadrosunda çalıştı. Ben Zeki’yi ilk orada dinledim.” ifadelerini kullanmıştır.
Hamiyet Yüceses’in Zeki Müren’e Büyük İyiliği
Zeki Müren’le ilgili yanlış bilinenleri ise Semahat Özdenses, “Zeki Müren’in Bursa’dan gelmesini Hamiyet Yüceses sağlamıştır. Müzeyyen Senar da gazinoculara tavsiye ederek sahnelere kazandırmıştır.” ifadelerini kullanmıştır.
Zeki Müren’le İlgili Yanlış Bilinenler
Semahat Özdenses, Zeki Müren’le ilgili yanlış bilinenlere şöyle devam etti:
“Sahnelerde saz sanatçılarına tek tip kıyafeti ilk giydiren Zeki Müren’dir derler ama aslında Müzeyyen Senar’dır. Ayrıca sahnelerde kablolu mikrofonla ilk şarkı söyleyen kişi yine Zeki Müren’dir derler ama aslında Müzeyyen Senar’dır.”
Onur Akay'ın Zeki Müren'le Ortak Eserini Dinlemek İçin Tıklayın
Semahat Özdenses’le Unkapanı Anısı
Semahat Özdenses o yıllarda albüm de yapmak istiyordu ve “Beni Unkapanı’na plak şirketine götür.” dedi. Bende hemen plakçım Kamil Çetin Kulabaş’ı aradım ve “Albüm yapmak isteyen bir arkadaşım var, ziyaretine geleceğiz.” dedim. Unkapanı’na gittiğimizde Kamil Bey karşısında efsane sanatçı Semahat Özdenses’i görünce şok olmuştu. Semahat Hoca, “Ayol ben hayattayım. Neden şarkılarımı başkalarına okutuyorsunuz? Şarkılarımı yanlış okuyorlar, bana albüm yapın.” dedi. Semahat Hoca, Kamil Bey’in şirketinden değil ama başka bir şirketten kısa sürede albüm yaptı ve o yaşta albümü çıktığı için ana haberlere de konu oldu.
Semahat Özdenses Son Bestesini Kime Yaptı?
Semahat Özdenses 2001 yılında “Unutup Bir An Seni Biraz Ben Dese Gönlüm” isimli şiirimi Hicâz makamında bestelemişti. Şarkı dört sene sonra doğum günüm olan 28 Nisan, 2007 Cumartesi günü ilk kez okunmuştu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültürel ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı Kültür Müdürlüğü’nce düzenlenen ve Zafer Tunaya Kültür Merkezi’nde yapılan, “Yaşayan Besteciler” adlı konserin konuğu Semahat Özdenses olmuştu. Konserde dinleyenler arasında ünlü tiyatro ve sinema sanatçısı Metin Akpınar, usta bestekâr Kamuran Yarkın da vardı. Cem Karaca’nın eşi güfte şairi İlkim Karaca’nın sunduğu programda, ses sanatçısı İbrahim Şirin, Semahat Özdenses’le TRT repertuvarında yer alan “Unutup Bir An Seni Biraz Ben Dese Gönlüm” isimli ortak eserimizi yorumlamıştı ve bana en büyük doğum günü hediyesi olmuştu.
Şarkıyı Semahat Özdenses'ten Dinlemek İçin Tıklayın
Unutup Bir An Seni Biraz Ben Dese Gönlüm
Söz: Onur Akay
Müzik: Semahat Özdenses
(Semahat Özdenses'ten Muazzez Abacı'ya İmzalı)
Unutup Bir An Seni Biraz Ben Dese Gönlüm
Söz: Onur Akay
Müzik: Semahat Özdenses
Semahat Özdenses, 2003 yılında ise unutulmaz bestekârlardan Baki Duyarlar'ın ölümü üzerine, “Sevgilim Sanma Seni Bir An Olsun Unuttum” isimli şiirimi Hüzzâm makamında bestelemişti. TRT repertuvarında yer alan ve Semahat Özdenses’in son bestesi olan bu ortak eserimiz, Cumhurbaşkanlığı Klasik Türk Müziği Korosu ses sanatçısı Arif Özgülüş tarafından, TRT ekranlarında defalarca yorumlanmıştı. Ayrıca bu şarkımızı bende TRT ekranlarında Arif Özgülüş’le düet yaparak yorumlamıştım. Semahat Özdenses’in ölümünden sonra ise TRT beni aramış ve Semahat Özdenes’in bana bıraktığı sanat arşivini kullanarak, belgesel çekmek istediklerini söylemişlerdi. Bende hiç düşünmeden kabul ettim ve bu özel arşivi TRT ile paylaştım ve TRT Müzik’te yayınlanan “O Sesler” isimli programda Semahat Özdenses’i anlattım.
Şarkıyı Semahat Özdenses'ten Dinlemek İçin Tıklayın
Sevgilim Sanma Seni Bir An Olsun Unuttum
Söz: Onur Akay
Müzik: Semahat Özdenses
Şarkı, TRT Müzik'te Onur Akay ve Arif Özgülüş tarafından yorumlanmıştır...
Onur AKAY, efsane bestekâr Semahat ÖZDENSES’le röportaj yaptıktan sonra, İstanbul Ortaköy’deki evlerinde akşam yemeği yerken… (Ortaköy, 2003)
Semahat Özdenses’in Son Röportajı
En önemli kadın bestekârlarımızın başında gelen TRT Türk sanat müziği ses sanatçısı ve bestekâr Semahat Özdenses, 2003 yılında son röportajını da bana vermişti.
İşte 11 Temmuz, 2020 yılında Aydınlık Gazetesi’nde yayımlanan o röportajımız:
28 Temmuz, 1913 doğumlu Semahat Özdenses’i 3 Temmuz, 2008 yılında kaybetmiştik. Bu yıl on ikinci ölüm yıldönümü ve yüz yedinci doğum günü…
Bestelerinizi nasıl yapıyorsunuz?
Besteleri beynimde yaşayarak sesimle yapıyorum. Lemi Atlı Hocam da bestelerini sesle yapıyordu.
Akşam Oldu Hüzünlendim Nasıl Bestelendi?
“Akşam Oldu Hüzünlendim Ben Yine” isimli ölümsüz bestenizle ilgili bir anı var mı?
Sözlerini aile dostumuz Ahmet Cengizoğlu’ndan aldığım gece, şarkının yarısını besteledim. Ertesi gün ise diğer yarısını besteledim ve aynı gün öğle neşriyatında Ankara Radyosu’nda okudum.
Ankara Radyosu’nda çalıştınız mı?
Yirmi beş yıl çalıştım ve daha sonra İstanbul Radyosu’na geçtim ve oradan emekli oldum.
Ben en çok “Her Mevsim” isimli Uşşâk şarkınızı okumayı seviyorum. Siz en çok hangi bestenizi okumayı seviyorsunuz?
Nedim Güntel’in yazdığı “Dün Gece Mehtaba Dalıp Seni Andım” isimli Hüzzâm şarkımı okumayı severim. Sözleri beni çok etkiliyor.
Yurt dışında böyle önemli bestelere imza atanlar çok zengin oluyor. Siz para kazandınız mı?
90 yaşındayım hâlâ kirada oturuyorum.
Bülent Ersoy ve İbrahim Tatlıses’e Sitem
Şarkılarınızla yıllardır sahnelerde çok para kazanan assolistler var. Hiçbiri aramıyor mu?
Aramıyorlar. Sadece Müzeyyen (Senar) arar. Bülent Ersoy hiç aramıyor. İbrahim Tatlıses’in programına çıktım, sana gece yapacağım dedi ama o da aramadı.
İlk bestenizi ne zaman yaptınız?
1939 yılında yaptım. İlk bestem “Gönül Hasretle Giryandır” isimli Uşşâk eser.
İlk bestenizden altmış dört sene sonra, “Sevgilim Sanma Seni Bir An olsun Unuttum” isimli şiirimin size ilham vermesi gurur verici…
Baki Duyarlar’ın ölümü beni çok etkilemişti birden bire onun için besteledim.
Mûsıkîye nasıl başladınız?
Dedelerim mûsıkîye aşina kişilerdi ve onların toplantılarında Münir Nurettin Selçuk’un şarkılarını dinler, beğendiklerimi not ederdim. 1934 yılında bir aile dostumuz beni udi Bedriye Hoşgör’ün evine götürdü. Orada büyük bestekâr Lemi Atlı ve klasik kemençe sanatçısı ve bestekâr Kemal Niyazi Seyhun beni dinledi. Titreyerek Selahattin Pınar’ın “Delisin Deli Gönlüm” şarkısını okudum. Sonuna gelmeden tamam dediler ve Hicâz faslına geçtiler. Daha sonra hem Lemi Atlı’nın, hem de Kemal Niyazi Seyhun’un evlerine giderek özel dersler almaya başladım. Özellikle Lemi Atlı hocamın eserlerini geçiyordum.
İlk radyo programınızı hatırlıyor musunuz?
Hayatımın dönüm noktasını teşkil eder. Kemal Niyazi hocam annemle görüşerek beni radyoya davet etti ve annemle vapura binerek gittik. İstanbul Radyosu o zaman Galatasaray Lisesi’nin karşısında, dört katlı bir binadaydı. Mesut Cemil Bey bizi karşıladı ve yayında Semahat Özdenses diye anonsu yapınca, heyecandan sadece ilk esere girdiğimi biliyorum. İlk canlı yayınım da bana kemençeci Kemal Niyazi Seyhun, kanuni Vecihe Daryal ve kemani Cevdet Çağla eşlik etmişti.
Sahnelere neden hiç çıkmadınız?
Odeon Plak Şirketi’nin plak yapma teklifini kabul ettim ve beş plak yaptım. Lemi Atlı hocam bana, “Semahat sakın sahneye çıkma orada harcanırsın” dedi. Sahne insana maddi imkân sağlasa da bana manevi çöküntü vereceğini düşündüğüm için, hocamın sözünü dinledim ve TRT konserleri dışında hiç sahneye çıkmadım.
Babanız Lemi Atlı
Lemi Atlı ile unutamadığınız bir anınız var mı?
1944 yılında bana “Babanız Lemi Atlı” diye biten bir mektup gönderdiğinde çok duygulandım. Mektupta, ihtiyarlık anında bestelediği bazı mühim eserlerinin notalarını yakında posta ile göndereceğini söylemişti.
En beğendiğiniz sesleri öğrenebilir miyim?
Münir Nurettin Selçuk, Safiye Ayla ve Müzeyyen Senar…
Muazzez Abacı ve Muazzez Ersoy desem ne dersiniz? Ayrıca günümüz piyasa sanatçılarından kimleri beğeniyorsunuz?
Ah birinci Muazzez nerede? Abacı söylediğinde gözden yaş gelir… Ebru Gündeş’in sesini, İbrahim Erkal’ın da bestelerini beğeniyorum.
Semahat Özdenses ‘in Mezarı Onur Akay’ın Köşe Yazısı Sonrası Yaptırıldı!
28 Temmuz 1913 yılında Üsküdar’da dünyaya gelen Emine Semahat Özdenses, 3 Temmuz 2008 yılında göğüs kanseri nedeniyle hayatını kaybetti. Mezarı Pendik Kurtköy Şeyhli Mezarlığı'nda bulunmaktadır. Ancak, 7. ölüm yıldönümü nedeni ile kendisine küçük bir anma töreni düzenlemek isteyen dört şarkısının söz yazarı ve ses sanatçısı Onur Akay, İstanbul Kurtköy Yeni Şıhlı Mezarlığı'na gidince, Özdenses'in mezarının kayıp olduğunu öğrendi. Akay, 2 Temmuz 2015 tarihli Aydınlık Gazetesi’nde, “Son yılların en büyük sanat ayıbı” başlığı ile yazdığı yazısında sanatçının mezarının olmadığını duyurdu. Bunun üzerine, TSK Mehmetçik Vakfı bunu bir görev bildi ve Mezarlıklar Müdürlüğü ile temasa geçti. TSK Mehmetçik Vakfı İstanbul Anadolu Yakası Temsilciliği görevlileri, çabaları sonucunda eserlerinin telif hakkını Mehmetçik Vakfı'na bağışlayan Semahat Özdenses’in mezar yerini yaptırdı.
Onur Akay'ın Aydınlık Gazetesi'nde Yayımlanan Semahat Özdenses Yazısı...
Takım | O | G | M | B | A | Y | P | AV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Galatasaray | 38 | 33 | 2 | 3 | 92 | 26 | 102 | +66 |
2 | Fenerbahçe | 38 | 31 | 1 | 6 | 99 | 31 | 99 | +68 |
3 | Trabzonspor | 38 | 21 | 13 | 4 | 69 | 50 | 67 | +19 |
4 | Başakşehir FK | 38 | 18 | 13 | 7 | 57 | 43 | 61 | +14 |
5 | Kasımpaşa | 38 | 16 | 14 | 8 | 62 | 65 | 56 | -3 |
6 | Beşiktaş | 38 | 16 | 14 | 8 | 52 | 47 | 56 | +5 |
7 | Sivasspor | 38 | 14 | 12 | 12 | 47 | 54 | 54 | -7 |
8 | Alanyaspor | 38 | 12 | 10 | 16 | 53 | 50 | 52 | +3 |
9 | Çaykur Rizespor | 38 | 14 | 16 | 8 | 48 | 58 | 50 | -10 |
10 | Antalyaspor | 38 | 12 | 13 | 13 | 44 | 49 | 49 | -5 |
11 | Gaziantep FK | 38 | 12 | 18 | 8 | 50 | 57 | 44 | -7 |
12 | Adana Demirspor | 38 | 10 | 14 | 14 | 54 | 61 | 44 | -7 |
13 | Samsunspor | 38 | 11 | 17 | 10 | 42 | 52 | 43 | -10 |
14 | Kayserispor | 38 | 11 | 15 | 12 | 44 | 57 | 42 | -13 |
15 | Hatayspor | 38 | 9 | 15 | 14 | 45 | 52 | 41 | -7 |
16 | Konyaspor | 38 | 9 | 15 | 14 | 40 | 53 | 41 | -13 |
17 | MKE Ankaragücü | 38 | 8 | 14 | 16 | 46 | 52 | 40 | -6 |
18 | Fatih Karagümrük | 38 | 10 | 18 | 10 | 49 | 52 | 40 | -3 |
19 | Pendikspor | 38 | 9 | 19 | 10 | 42 | 73 | 37 | -31 |
20 | İstanbulspor | 38 | 4 | 27 | 7 | 27 | 80 | 16 | -53 |
Takım | O | G | M | B | A | Y | P | AV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eyüpspor | 34 | 24 | 7 | 3 | 77 | 31 | 75 | +46 |
2 | Göztepe | 34 | 21 | 6 | 7 | 60 | 20 | 70 | +40 |
3 | Sakaryaspor | 34 | 17 | 8 | 9 | 50 | 35 | 60 | +15 |
4 | Bodrumspor | 34 | 15 | 7 | 12 | 43 | 22 | 57 | +21 |
5 | Çorum FK | 34 | 16 | 10 | 8 | 55 | 36 | 56 | +19 |
6 | Kocaelispor | 34 | 16 | 11 | 7 | 48 | 41 | 55 | +7 |
7 | Boluspor | 34 | 15 | 11 | 8 | 33 | 35 | 53 | -2 |
8 | Gençlerbirliği | 34 | 13 | 9 | 12 | 39 | 33 | 51 | +6 |
9 | Bandırmaspor | 34 | 13 | 10 | 11 | 49 | 32 | 50 | +17 |
10 | Erzurumspor FK | 34 | 12 | 11 | 11 | 30 | 34 | 44 | -4 |
11 | Ümraniyespor | 34 | 12 | 15 | 7 | 40 | 47 | 43 | -7 |
12 | Manisa FK | 34 | 9 | 12 | 13 | 40 | 40 | 40 | 0 |
13 | Keçiörengücü | 34 | 10 | 14 | 10 | 34 | 43 | 40 | -9 |
14 | Adanaspor | 34 | 11 | 17 | 6 | 28 | 45 | 39 | -17 |
15 | Şanlıurfaspor | 34 | 9 | 14 | 11 | 32 | 37 | 38 | -5 |
16 | Tuzlaspor | 34 | 9 | 14 | 11 | 35 | 47 | 38 | -12 |
17 | Altay | 34 | 5 | 25 | 4 | 16 | 76 | 10 | -60 |
18 | Giresunspor | 34 | 2 | 28 | 4 | 16 | 71 | 7 | -55 |
Takım | O | G | M | B | A | Y | P | AV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Esenler Erokspor | 36 | 26 | 5 | 5 | 83 | 29 | 83 | +54 |
2 | Van Spor FK | 36 | 24 | 6 | 6 | 63 | 37 | 75 | +26 |
3 | Bucaspor 1928 | 36 | 21 | 5 | 10 | 54 | 25 | 73 | +29 |
4 | 1461 Trabzon FK | 36 | 21 | 6 | 9 | 71 | 39 | 72 | +32 |
5 | Ankaraspor | 36 | 15 | 8 | 13 | 45 | 35 | 58 | +10 |
6 | Yeni Mersin İdman Yurdu | 36 | 16 | 10 | 10 | 50 | 36 | 58 | +14 |
7 | Beyoğlu Yeniçarşıspor | 36 | 15 | 14 | 7 | 47 | 38 | 52 | +9 |
8 | Karacabey Belediye Spor | 36 | 13 | 11 | 12 | 43 | 37 | 51 | +6 |
9 | Ankara Demirspor | 36 | 15 | 16 | 5 | 43 | 46 | 50 | -3 |
10 | Diyarbekir Spor | 36 | 12 | 15 | 9 | 39 | 41 | 45 | -2 |
11 | Kırklarelispor | 36 | 11 | 14 | 11 | 33 | 41 | 44 | -8 |
12 | Altınordu | 36 | 10 | 13 | 13 | 45 | 39 | 43 | +6 |
13 | Hes İlaç Afyonspor | 36 | 10 | 14 | 12 | 25 | 38 | 42 | -13 |
14 | Serik Belediyespor | 36 | 10 | 16 | 10 | 29 | 45 | 40 | -16 |
15 | Nazilli Belediyespor | 36 | 11 | 16 | 9 | 38 | 57 | 39 | -19 |
16 | Zonguldak Kömürspor | 36 | 11 | 17 | 8 | 41 | 57 | 38 | -16 |
17 | Kırşehir Futbol SK | 36 | 5 | 23 | 8 | 38 | 76 | 23 | -38 |
18 | Bursaspor | 36 | 6 | 22 | 8 | 28 | 64 | 23 | -36 |
19 | Adıyaman FK | 36 | 4 | 25 | 7 | 28 | 63 | 19 | -35 |
Takım | O | G | M | B | A | Y | P | AV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kepezspor FAŞ | 28 | 22 | 2 | 4 | 67 | 18 | 70 | +49 |
2 | Aliağa Futbol A.Ş. | 28 | 19 | 0 | 9 | 60 | 18 | 66 | +42 |
3 | Ayvalıkgücü Belediyespor | 28 | 15 | 6 | 7 | 40 | 25 | 52 | +15 |
4 | 52 Orduspor FK | 28 | 14 | 7 | 7 | 40 | 28 | 49 | +12 |
5 | İnegöl Kafkas GK | 28 | 13 | 7 | 8 | 37 | 30 | 47 | +7 |
6 | Edirnespor | 28 | 13 | 10 | 5 | 45 | 28 | 44 | +17 |
7 | Mardin 1969 Spor | 28 | 12 | 11 | 5 | 40 | 34 | 41 | +6 |
8 | K.Çekmece Sinopspor | 28 | 10 | 10 | 8 | 41 | 31 | 38 | +10 |
9 | Karabük İdmanyurdu Spor | 28 | 10 | 13 | 5 | 27 | 44 | 35 | -17 |
10 | Artvin Hopaspor | 28 | 9 | 12 | 7 | 33 | 29 | 34 | +4 |
11 | Talasgücü Belediyespor | 28 | 10 | 14 | 4 | 34 | 45 | 34 | -11 |
12 | Kırıkkalegücü FK | 28 | 8 | 15 | 5 | 31 | 42 | 29 | -11 |
13 | Gümüşhanespor | 28 | 4 | 14 | 10 | 25 | 49 | 22 | -24 |
14 | Malatya Arguvanspor | 28 | 3 | 21 | 4 | 21 | 57 | 13 | -36 |
15 | Tarsus İdman Yurdu | 28 | 2 | 22 | 4 | 20 | 83 | 10 | -63 |
Tarih | Ev Sahibi | Sonuç | Konuk Takım |
---|---|---|---|
09/08/2024 | Alanyaspor | vs | Eyüpspor |
09/08/2024 | Antalyaspor | vs | Göztepe |
09/08/2024 | Bodrum FK | vs | Gaziantep FK |
09/08/2024 | Çaykur Rizespor | vs | Başakşehir FK |
09/08/2024 | Fenerbahçe | vs | Adana Demirspor |
09/08/2024 | Galatasaray | vs | Hatayspor |
09/08/2024 | Kasımpaşa | vs | Konyaspor |
09/08/2024 | Samsunspor | vs | Beşiktaş |
09/08/2024 | Sivasspor | vs | Trabzonspor |
Tarih | Ev Sahibi | Sonuç | Konuk Takım |
---|---|---|---|
11/05/2024 | Kocaelispor | 0 - 2 | Sakaryaspor |
11/05/2024 | Erzurumspor FK | 0 - 4 | Eyüpspor |
11/05/2024 | Boluspor | 2 - 1 | Çorum FK |
11/05/2024 | Göztepe | 1 - 1 | Bodrum FK |
11/05/2024 | Adanaspor | 1 - 0 | Bandırmaspor |
11/05/2024 | Tuzlaspor | 1 - 1 | Gençlerbirliği |
11/05/2024 | Şanlıurfaspor | 2 - 0 | Manisa FK |
10/05/2024 | Giresunspor | 1 - 2 | Ümraniyespor |
10/05/2024 | Keçiörengücü | 1 - 1 | Altay |
Tarih | Ev Sahibi | Sonuç | Konuk Takım |
---|
Tarih | Ev Sahibi | Sonuç | Konuk Takım |
---|---|---|---|
27/04/2024 | Malatya Arguvanspor | 3 - 4 | Talasgücü Belediyespor |
27/04/2024 | Gümüşhanespor | 2 - 4 | Kepezspor FAŞ |
27/04/2024 | Artvin Hopaspor | 0 - 1 | 52 Orduspor FK |
27/04/2024 | Mardin 1969 Spor | 4 - 2 | İnegöl Kafkas GK |
27/04/2024 | Tarsus İdman Yurdu | 1 - 1 | Karabük İdmanyurdu Spor |
27/04/2024 | Ayvalıkgücü Belediyespor | 1 - 0 | Edirnespor |
27/04/2024 | Aliağa Futbol A.Ş. | 6 - 3 | Kırıkkalegücü FK |
superbetin giriş superbetin ultrabet giriş ultrabet romabet giriş romabet kralbet giriş kralbet ultrabet giriş ultrabet superbetin giriş superbetin kralbet giriş kralbet romabet giriş romabet betebet giriş betebet
deneme bonusu veren siteler volvoadventure.org
deneme bonusu veren siteler bonus veren siteler deneme bonusu
flyjota.com Deneme bonusu veren siteler Deneme bonusu veren siteler Deneme bonusu