Devran Çağlar’a Allahtan rahmet diliyorum ve anıyorum...
Akşam üzeri sosyal medyada gezerken aldım haberi, o sırada çok değerli bir arkadaşım eş zamanlı link göndermişti. Haberde Devran Çağlar’ın kalp krizinden vefat ettiği yazıyordu. Okudum ve hemen Onur Akay Medya patronu Onur Beyi aradım ve gerçeği ilk ağızdan öğrenmiş oldum. Ne yazık ki ( ölüm genç yaşlı demiyor ) 56 yaşında Maltepede ki evinde ölü bulunmuş kendisi...
Bir değer daha gitti, bir ses daha... Ve kıymeti bilinmemiş bir değer...Önü kesilmiş, sesi kısılmış bir değer... Halbuki gerek Türkiyede gerek Almanyada ki vatandaşlarımızın duygularına tercüman olan, yürek yakan içli bir ses... Arabesk ve Fantazi eserleri ustalıkla yorumlayan bir ses...
Kimi zaman cinsel tercihini malzeme yaptılar, kimi zaman o ekolden geldiği sanatçıya aşırı benzerliği ile konu ettiler. Kimi zaman gözyaşları ile akılda kaldı kimi zaman istenmeyen çocuk olmakla... Ama öldü gitti... Artık yok... Bu dünyadan bir Devran Çağlar geldi geçti ve adını güçlü sesini ve yüzlerce şarkısını bırakarak. Allahtan rahmet diliyor ve sevenlerine baş sağlığı diliyorum.
Sözlerime çok değerli , ismini vermek istemeyen Samsunlu arşivci, müzik insanı, söz yazarı, besteci ve gizli saklı bilgileriyle hayatıma ışık tutan ve bazı isimleri çok iyi bilen bir dostumun Devran Çağlar hakkındaki sözleriyle bitiriyorum...
“Yeterince değer verilmedi“ dememe (ki bana göre hala öyle) ve geldiği ekoldeki sanatçımız hakkında ki fikrime verdiği yorum şu şekildedir: “Öyle bir derdi olduğunu sanmıyorum, bir Devran Çağlar ismi bıraktı mı? Bıraktı. Bazıları bunu bile yapamıyor. Sosyal medya şebeği olup çıkıyorlar.” Kaldı ki Devran’ın döneminde nice benzer ses ve yorumcu, nice o ekolden gelme kişi vardı, hangisi sıyrılabildi. Devran bir marka olabilmişti. Ama büyük, ama küçük bir markaydı... Daha önce de söyledim şimdi de söylüyorum: O ekolden gelmelerin en iyisidir, o ekolden sıyrılmış Devran Çağlar’ı yaratmıştır. Çağlar dışında o ekolvari olanları dinlerken o çok benzenilen kişiyi hatırlarsın, çünkü taklit aslını yaşatır. Sınırları orasıdır, o kadardırlar. Ama Devran’ı dinlerken yorumundaki imzayla sesn tonundaki o büyük benzerlik bile uçar gider. Ayıca Devran Çağlar’ın çıkışından ve o ekolden ( benzerlikten ) sıyrılmasının bir diğer sebebi de, insanlara direkt Türk Sanat Müziği ile değil Arabeskle ulaşmış olmasıdır. O yüzdendir ki o benzerlik altında ezilmedi , yok olup gitmedi, şebek olmadı, kaldı ve kendinc büyüyebildi” der... Önemli doruma yazımdaki katkısı ve değerli yorumları için teşekkür ediyorum...
Tekrar sanatçımıza rahmet diliyor, sevgilerimi sunuyorum...