Uğur işleyen mavi tik ile ilgili doğru bilinen yanlışları anlattı!
Son zamanlarda arama motorlarında en çok aranan ve kullanıcılar arasında en çok dedikodusu yapılan konu, Instagram mavi onay tiki...
Kimi kullanıcıların rahatça alabildiği, kimisinin de yıllardır bir türlü alamadığı mavi tik ile ilgili doğru bilinen yanlışları, İnsta Medya reklam ajansı sahibi ve aynı zamanda sanatçılara da sosyal medya danışmanlığı yapan ünlü sosyal medya uzmanı Uğur İşleyen’le, özel bir söyleşi gerçekleştirdik.
Uğur İşleyen ve Tuğba Özay
İşleyen’den, kullanıcılara açılan doğrulama talebi formunun tamamen otomatik bir sisteme bağlı olduğunu ve ne kadar başvuru yaparsanız yapın, özellikle red aldıysanız olumlu sonuç almanızın neredeyse imkânsız olduğunu öğrendik. Bu konuda profesyonel destek almanın önemli olduğunu da vurgulayan Uğur İşleyen, firma olarak kendilerinin bu desteği verdiklerini de sözlerine ekledi.
İşte o röportaj:
Mavi tik nedir?
Mavi tik, Instagram tarafından tanınmış kişi ve kurumları kendi isimlerinde açılmış sahte hesaplardan ayırt etmek adına, kullanıcı isimlerinin başına rozet şeklinde koydurduğu bir simgedir. Bu simge son dönemlerde insanların statüsünü belirleyecek kadar önemli bir rol oynamaya başladı.
Mavi tik alabilmek için para harcayan kullanıcılar var diğ mi?
Mavi tik alabilmek için milyarlarca lira para harcamayı göze alan yüz binlerce kullanıcı mevcut, bu durumu fırsat bilen şark kurnazları insanları dolandırmaya devam ediyor.
Instagram aslında talep formu açtı…
Evet, bilindiği üzere Instagram geçen sene yaptığı güncelleme ile tüm kullanıcılarına doğrulama talep formunu açtı, dileyen her kullanıcı kendi hesabı üzerinden bu başvuruyu gerçekleştirebiliyor. Maalesef bahsettiğimiz şark kurnazları, kullanıcıları “Biz size mavi tik alırız, alamazsak paranızı iade ederiz” yalanıyla kandırıp paralarını gasp etmekte.
Mavi tik nasıl alınır?
Tanınmış kişi veya uluslararası bilinirliği olan bir kurum veya firma değilseniz, mavi tik almanız biraz zorlaşacaktır. Instagram’ın bu konuda titiz bir çalışma yaptığını öğrendik. İlk bakılan yer sayfa düzeni, etkileşimi, takipçi kitlesi ve yaptığınız paylaşımların özgünlüğü. Sonrasında özellikle Google üzerinden yapılan araştırmalar, bu araştırmalarda görmek istedikleri ise basında haberlerinizin yer alıp almadığı. Reklam tarzında yapılan görsel ve yazılı basın haberlerine pek itibar etmediklerini de öğrenmiş bulunmaktayız. Yani mavi tik almak için öncelikle sayfanızın etkileşimini arttırıp, ardından da basında yer alabilecek haberlerinizin olması gerekmekte.